- Niels21 augustus 2017 om 20:10
Beste,
Sinds 4 jaar heb ik last van een aantal symptomen.
Ik ben altijd moe en nooit uitgerust, ook niet in de weekenden en vakanties
(De eerste jaren dacht ik dat dit kwam door het overstappen van school naar een full time baan).
Verder voel ik me altijd wazig in mijn hoofd en heb ik last van hartkloppingen.
Ik ben sinds deze periode onzeker geworden en op sociaal vlak gaat het er ook op achteruit.Tot vorige maand had ik last van maag en darmklachten maar ben hier gelukkig tot nu toe vanaf geraakt door een paar behandelingen bij de osteopaat.
Ik ben voor dit alles bij de huisarts geweest en na bloed en ontlasting onderzoek is hier niks uitgekomen.
De huisarts steekt het op spanningen en heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Ik verwacht hier niet mee geholpen te zijn omdat ik er van overtuigd ben dat dit niet daarvan komt.Op het moment ben ik ten einde raad en wil hierbij vragen naar jullie advies en ervaring. Alvast bedankt!
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2017 om 20:33Niels21 augustus 2017 om 21:01ik scoor hier 42 punten en vanaf 42 punten zijn er aanwijzingen van hyperventilatie… twijfelgeval?
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2017 om 21:16Nee hoor. Geen twijfelgeval. Bij een score van 42 mag je er vanuit gaan dar er sprake is van hyperventilatie. En dat zou je klachten wel kunnen verklaren.
ReagerenNiels28 september 2017 om 09:42Beste,
een maand geleden ben ik bij de dokter geweest en heb verteld dat ik altijd al heel mijn leven een verstopte neus heb. de dokter dacht ook meteen aan chronische hyperventilatie aan de hand van mijn verdere symptomen. Ik ben doorgestuurd naar een kno arts.
De kno arts heeft twee dingen geconstateerd.
1 Â chronisch ontstoken neusslijmvliezen
2 neustussenschot is in orde alleen alles wat daar achter zit heeft te weinig ruimte (neusschelpen/neusholtes/kaakholtes)
De kno arts heeft besloten mij te opereren en alles als het ware meer ruimte te geven.
nu heb ik twee dingen waarbij ik jullie om wijze raad wil vragen.
1. Zou deze operatie mijn klachten kunnen verhelpen?
Ik heb gevraagd of er risico’s zijn bij de operatie en de kno arts vertelde mij dat het altijd risico’s met zich mee brengt ivm de kans op nabloedingen in de buurt van de hersenen/ogen.
2. Zijn hier gevallen van complicaties bekend? En is het dus verstandig om een second opinion te vragen bij een universitair ziekenhuis?
Met vriendelijke groet,
Niels
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2017 om 11:24Aan de CHV gaat het waarschijnlijk niet direct iets oplossen..daar zou toch de psycholoog aan de slag mee moeten.
Je verstopte neus zal daarmee verholpen kunnen worden. Ik zou wel voor een second opinion gaan.
ReagerenNiels28 september 2017 om 12:42Dus het kan niet zo zijn dat ik verkeerd adem doordat mijn neus niet volledig werkt?
Ik vind namelijk een operatie voor mijn verstopte neus overdreven, maar niet voor mijn andere klachten..
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2017 om 12:55Dat lijkt mij niet erg waarschijnlijk. Als je door je neus onvoldoende lucht zou krijgen ga je automatisch door de mond ademen.
ReagerenCatootje28 september 2017 om 19:26Bij ontstoken neusslijmvlies en verstopte neus zou ik denken om naar oorzaken te kijken. Zoals voeding. Zuivel werkt nogal slijmvormend en is dus niet aan te raden. Suiker is niet gezond en werkt ontstekingsbevorderend. Ook zou er een histamine-overgevoeligheid kunnen spelen of andere intoleranties. Misschien ook dat bepaalde voedingssupplementen en (Chinese) kruiden kunnen helpen ondersteunen. Onder andere zink en vitamine C.
Er zijn wel bepaalde ademmethoden, zoals Art of Living en Buteyko, die je zou kunnen proberen.
Verder zou je kunnen spoelen met zout water, liefst wel zeezout. Dan kan met een neti-pot maar kan ook met een klein kopje ofzo. Dan giet je het eerst in het ene, dan in het andere neusgat.
Kurkuma kan ook werken. Op internet even zoeken hoe je het moet gebruiken. Oregano-olie werkt ook sterk desinfecterend. Inwendig in capsules, uitwendig moet je opzoeken.
ReagerenCatootje28 september 2017 om 19:30Ik zie nu dat een eerdere vraag waarschijnlijk ook van jou is. Bij vermoeidheid, darmklachten enz. is het ook belangrijk om goed voor je voeding te zorgen. En er kunnen ook tekorten aan bepaalde stoffen aan de orde zijn. Het beste is om dan naar het hele plaatje te kijken, misschien advies van een orthomoleculair therapeut.
Reageren