Zoeken Vraag het forum

Cocktail vage klachten stress gerelateerd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi Allemaal, misschien kan iemand dit verklaren. Ik heb 6 maanden al last van spanning in mijn lichaam sinds ik mijn baan kwijt raakte en sindsdien pieker ik best veel hierover, maar de afgelopen dagen ervaar ik vage klachten die zich steeds opstapelen. Zo heb ik het gevoel dat ik altijd aan sta en kan ik niet tot rust komen. Het is alsof mijn lichaam een constante marathon rent van binnen en heb ik ook veel slaap problemen zoals niet in slaap kunnen slapen en alleen maar draaien in mijn bed. Daarnaast heb ik ook rare oppervlakkige doffe steken op mijn linker borst (zie foto met gebied gemarkeerd) die maar heel kort van aard zijn en het voelt alsof er getrokken wordt aan mij. Daarnaast heb ik nog andere klachten;
    – Snelle polshartslag met hartkloppingen (maar geen uitstraling, geen benauwdheid, geen misselijkheid en ook geen zweten/duizeligheid)
    – Onrustige benen
    – Prikkelbaar en voornamelijk defensief gedrag, korte lontjes veel al
    – Veel gapen
    – Verkoudheid die alleen maar aanhoudt en niet geneest
    – Menstruatie die steeds eerder lijkt te beginnen (3 maanden terug was het nog normaal, 2 maanden geleden week eerder, 1 maand geleden weer 1 week eerder, nu weer een week eerder)
    Wat ook al wat langer speelt, ik heb het al een paar keer meegemaakt in het verkeer dat ik er ook niet helemaal bij ben, want 2 weken geleden ben ik haast op een voorligger geknald bij een stoplicht omdat ik het te laat door had.

Mijn vraag is of dit allemaal stress gerelateerd is of dat dit op iets anders kan wijzen of dat ik het stadium stress al ben gepasseerd en dat dit misschien naar een burn-out wijst. En kan ik weer hier boven op komen? Eigenlijk zal ik naar een huisarts moeten, alleen vindt ik deze klachten zo vaag om hiermee naar een huisarts te stappen. Ook aangezien ik een 25 jarige vrouw ben die verder gezond leeft behalve op een verstoord bio-ritme na door mijn werkloosheid.
    Als er iemand hier is die misschien hier ervaring mee heeft of meer duidelijkheid kan bieden, dan hoor ik dit graag.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Wanneer gaat een (chronische) stress over in een burn out? Het lijkt een psychisch veroorzaakt geheel van klachten.
    Maar ik verricht toch altijd een kort lichamelijk onderzoek (met ev. bloedonderzoek) om lichamelijke oorzaken uit te sluiten.

Reageren
Reageer op: Cocktail vage klachten stress gerelateerd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.