Zoeken Vraag het forum

Klachten door stress?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Robbert

Ik heb verschillende klachten, waarover ik me behoorlijk zorgen maak.

Het is een paar weken geleden begonnen waar ik last kreeg van m’n maag. Hiervoor heb ik maagbeschermers gekregen. Een week later kreeg ik mijn verstandskiezen getrokken. Het voelde in die week ook aan alsof ik last had van een bijholteontsteking, maar dit is nooit zeker geweest.

In dezelfde week of de week daarop, heb ik flink last gehad van m’n zenuwen, waarbij alle zenuwen begonnen te tintelen, branden of te jeuken.

Na deze klachten begon ik ook last te krijgen van m’n buik waarbij ik moeite had met ontlasting en af en toe wel ontlasting had en dan weer niet. Het wisselde iedere keer.

Ik begon daarna ook op te merken dat ik een vrij droge mond/lippen had en m’n ogen ook prikkelde en droog waren.

Nu weer een paar dagen later merk ik ook dat ik last krijg van m’n armen, benen en vingers. Nog altijd een duwend/trekkend gevoel heb bij m’n neus en tanden en opmerkte dat m’n voorhoofd niet veel zit of begint te zweten tijdens een zwaardere activiteit. Ook heb ik nog altijd last van geprikkelde zenuwen (zo voelt het in ieder geval).

Ik ben dan op dit moment ook echt een beetje radeloos.

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik in die periode ontzettend veel last heb gehad van stress, enorm vermoeid was, mij ook terug heb getrokken en rust nodig had.

Hoop dat jullie mijn zorgen kunnen begrijpen.

Overigens waren mijn bloedwaarden goed, de uitslag hiervan kan ik met jullie delen.

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Ik neem aan dat bij de bloedwaarden (gezien je zenuwklachten) ook de vitamines (Vit D, B12) zijn meegenomen?
    Verder lijken mij de klachten zeker wel ook door stress verklaard kunnen worden.

Reageren
    Robbert

Dat weet ik helaas even niet, maar die hebben ze volgens mij niet meegenomen.

Ik kan de klachten ook wel koppelen aan stress. Als ik vermoeider wordt, dan nemen de klachten en de angsten ook zeker toe. Ik ben alleen ontzettend bang dat het iets anders is. Dat zou ik heel graag willen uitsluiten, maar door de goede bloedwaardes en mijn medische verleden, willen ze dit niet doen.

Ik ervaar vaak ook een drukkend of pijnlijk gevoel rechtsboven in de buik.

Mijn lichaam staat ook voor mijn gevoel continu in de vluchtmodus wat hoogstwaarschijnlijk ook de klachten kan verklaren, alleen vind ik het zelf heftig dat mijn lichaam daardoor zo ontzettend heftig kan reageren, waardoor er angst ontstaat of er niet iets anders aan de hand is.

Reageren
    Peter (huisarts)

Bespreek met je huisarts wat je gerust zou kunnen stellen en of het reeel is dat te gaan onderzoeken. Daarnaast denk ik dat een psycholoog of praktijkondersteuner GGZ je mogelijk kan helpen met het omgaan met je stress. Kijken naar de onderliggende emotie/ onderdrukte oorzaken en leren de flight reacties te voorkomen..

Reageren
Reageer op: Klachten door stress?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.