buikspieren etc. wat kan ik het beste doen

  • #1

    hallo,

    ik wil graag mijn buikspieren trainen maar ik wil weten of ik dat gewoon in de sport school moet doen of met zon ding van tv (abtronic) want ze zeggen dat dat goed is maar ik geloof dat niet echt dus help my a.u.b

    Reageer
    #2

    soms zie je weleens van die mannen met buikspieren in 6 of 8 blokjes, ik weet niet hoeveel, maar die zitten altijd mooi naast elkaar(horizontaal). Maar dat heb ik niet, die blokjes zijn bij mij schreef, dus ze zitten niet symmetrisch naast elkaar, maar een beetje als een metselwerk, waar het ene blokje ophoud is het andere blokje ernaast alweer voor de helft begonnen. Snapt u het nog?

    nou is mijn vraag, ik wil ook die blokjes mooi recht naast elkaar, hoe krijg ik dat voor elkaar zonder dat er iets geopereerd moet worden?

    Reageer
    #3

    Waar veel mensen zich in vergissen is dat rond de buik vaak veel vet zit, dat dit extra veel opvalt omdat de spieren daar ongetraind en slap zijn. Daardoor hangt het vet er een beetje bij. Door deze spieren te trainen, trekken de spieren onder het vet strak en lijkt de buik al minder dik.

    Buikspieroefeningen kun je overal op internet vinden. Je kunt ze ook zelf bedenken. Als je je buikspieren moet aanspannen, is het al een oefening...

    Buikvet, hoe weinig ook is trouwens gevaarlijk vet voor je gezondheid dus eraf ermee! Succes.

    Reageer
    #4

    Een voorbeeld van een buikoefening is de volgende:

    Ga op je rug liggen met de handen achter het hoofd. Trek de benen op tot deze een hoek van 90 graden met het lichaam maken en beweeg het bovenlichaam (hoofd en schouders) omhoog en omlaag door de buikspieren aan te spannen. Doe dit 5x10 keer.

    Kijk tijdens deze bewegingen naar een vast punt en concentreer op de buikspieren.

    Een andere oefening is dat je één knie optrekt en dan zo met het bovenlichaam omhoog komt dat de schouder aan de ene kant in de richting van de rechterknie aan de andere kant wijst. Deze oefening herhalen en afwisselen met de andere knie en schouder. Doe dit 5x10 keer.

    Spieren hebben zeker in het begin wanneer ze ongetraind zijn de tijd nodig om te herstellen, neem dus zeker in het begin tussen de sportdagen steeds een dag rust.

    Om een strakke buik te krijgen is om de dag meer dan voldoende. 3 keer is ook genoeg maar duurt het wat langer.

    Als je wat meer in vorm raakt zal de oefening steeds gemakkelijker gaan want de spieren zijn dan beter getraind. Met andere woorden, het begin is het allermoeilijkst, het wordt erna alleen maar gemakkelijker, dus laat je niet ontmoedigen dat het niet gelijk lukt. En als je klaar bent voor het strand, bijf dan wel oefenen want anders krijg je weer een buikje!

    Reageer
    #5

    Ga op een matje liggen, zet je voeten plat op de grond op schouderbreedte. Ondersteun je hoofd lichtjes met je vingertoppen, dus niet aan je nek trekken. Til je bovenlichaam van de mat richting het plafond, span je buikspieren maximaal, hou vast en ga langzaam weer terug.

    Let op!
    Adem uit bij het omhoog komen en adem in tot in de uitgangspositie.
    Houd je kin omhoog
    Trek niet aan je hoofd, gebruik je buikspieren!
    Je ogen zijn recht naar het plafond gericht.
    Houd je ellebogen naar buiten!

    Reageer
    #6

    hey een oefening voor je onderkant buikspieren is

    met je rug op de grond liggen en gaan fietsen

    rug op de grond gaan liggen benen gebogen in de lucht dus bovenbeen en scheenbeen maken een hoek van 90grade en dan 1 voor 1 je been strekken en de grond aan tippen en dan ander been

    been gestrekt in de lucht en rustig laten zakken tot net boven de grond en weer rustig omhoog brengen als je last krijgt van je rug maak je de beweging kleiner dus betekent dat je je been omhoog zwaait tot je geen last heb van je rug en maar wel in je buik voelt

    blijf bij elke oefening goed ademen en als je beste resultaat wilt hebben doe die oefeningen dan 3 x maximaal dus...
    de eerste keer haal je er 15
    tweede keer haal je er 10
    derde keer haal er er maar 5

    Reageer
    #7

    maar is zo'n abtronic nou wel goed of niet?

    Reageer
    #8

    Het kan geen kwaad. Is dat wat je wilde weten? je kunt heel goed zonder in ieder geval. Ik train gewoon op de bank, of met mijn voeten onder de rand. Situps, ouderwets en succesvol.

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    oke bedankt voor de tip maar klopt het dat als je zo'n abtronic gebruikt, dat je dan je spieren sneller traint?

    Reageer
    #10

    Eenvoudige oefeningen voor buik- en rugspieren

    De oefeningen moeten enkele malen tot tien keer achter elkaar worden herhaald en minstens een tot driemaal per dag worden gedaan. Het is beter vaak en kort te oefenen dan lang en weinig.

    http://web.inter.nl.net/users/E.van.Kesteren/rugspie.htm

    Reageer
    #13

    Het zou kunnen kloppen omdat je dankzij zo'n abtronic op ene van de manier een beweging maakt die er gewoon voor zorgt dat je mooie buikspieren krijgt ..maar wat ik ook kan zeggen is dat als je dat op zon apparaat kunt doen dan kun je het ook zonder ..volg gewoon de beweging die ze maken op tv en doe het gewoon thuis na op je bank op een stoel of weet ik het wat.

    Reageer
    #14
    Reageer
Reageer op: buikspieren etc. wat kan ik het beste doen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief