Zoeken Vraag het forum

Buikspieren beschadigd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Spleenless

Goedemiddag,

Enige jaren geleden heb ik een ongeluk gehad met Snowboarden en hebben ze mijn milt moeten verwijderen. Hierdoor heb ik een gigantisch litteken op mijn buik. Ik heb na de operatie een paar jaar niet gesport omdat dit altijd erg pijn deed aan mijn buik. Nu ben ik een aantal maanden bezig met fitnessen om ook vooral mijn buikspieren weer wat sterker te krijgen. Helaas wilt dit niet lukken. De kant waar er geen litteken zit is behoorlijk sterk en getraind, maar de andere kant is nog steeds super slap en ook als ik mijn buik aanspan, kan ik de spieren wat indrukken. Kan het zijn dat deze spieren door zijn gesneden en/of niet meer goed gaan werken? Ik train toch wel 2x per week mijn buik al een maand of 8, maar zie geen vooruitgang aan de linker kant.

Is er evt. iemand die advies heeft of het zin heeft om door te gaan met het trainen en wat ik dan zou moeten doen om beide kanten weer op het zelfde niveau te krijgen?

Het zou super zijn als ik hier wat advies over kan krijgen!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is moeilijk om daar iets over te zeggen, omdat ik niet precies weet hoe de operatie verlopen is. Maar het is helaas mogelijk dat het niet gaan verbeteren. Er zit immers ook een litteken aan de binnenkant, Bespreek het eens met een fysiotherapeut

Reageren
Reageer op: Buikspieren beschadigd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.