- R7 oktober 2026 om 14:40
Goedemorgen dokters,
Sinds 3 weken ben ik gaan hardlopen (rustig opbouwen). Sinds afgelopen week heb ik aan het begin van een run veel pijn in mijn scheenbenen. Hier rende ik doorheen en aan het eind ging het prima. Afgelopen weekend heb ik flink staan dansen op een feestje met als gevolg dat ik bijna niet meer kon staan/lopen door de pijn in mn schenen. Ik zocht er nog niks achter. Toen ik 2 dagen later weer ging hardlopen was diezelfde pijn meteen weer terug. Tijdens de 4e herhaling van 3 minuten hardlopen moest ik stoppen omdat ik echt niet meer door de pijn heen kon. Diezelfde avond kon ik bijna niet lopen/staan.
Nu 2 dagen later is de pijn er nogsteeds. Snachts is er een zeurende bijna constante pijn aanwezig, ’s ochtends gaat het redelijk goed maar gedurende de ochtend komt de pijn terug. Vooral met lopen en traplopen doet het pijn (zeker met trap af lopen).
Om mij heen hoor ik allemaal horrorverhalen over onstoken scheenbeenvlies. Op Thuisarts.nl geven ze aan dan ik rust moet houden en mijn huisarts zegt dat het vanzelf wel over gaat… Moet ik me zorgen maken?