- Anoniem9 april 2021 om 19:47
Hallo, ik ben 23 jaar en heb al een week pijn in mijn beide benen. Het voelt als branderige en zurende pijn. Het betreft mijn hele benen: bovenbenen (voor en achterkant), kuit, scheenbeen, knie, voeten en enkels. De klachten zijn gehele dag maar met een verschillende intensiteit. Met name in rust zet de pijn erg op. S’nachts heb ik dan ook veel last, waardoor ik slecht slaap en overdag erg vermoeid ben. Als ik beweeg wordr de pijn aanzienlijk minder. Ik probeer dan ook elke dag in beweging te blijven.
Ik ben bekend met lage rugpijn. Mijn rugspieren zijn enorm zwak. Ik heb hiervoor regelmatig fysiotherapie die mijn onderrug goed losmaakt. Ook heb ik speciale oefeningen in de sportschool om deze spieren te versterken. Door corona kan ik nu al geruime tijd deze oefeningen niet doen, omdat de sportscholen gesloten zijn. Mijn vraag is of de pijn in mijn benen verklaarbaar kan zijn met mijn onderrug problemen? Mijn benen zijn niet rood, gezwollen, of verkleurd.
Ik heb al een afspraak gepland bij de fysio, maar kan hier pas eind volgende week terecht dus vandaar dat ik het hier al eens vraag.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 april 2021 om 19:50Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen
ReagerenCatootje6 mei 2021 om 16:51Denk bij zwakke spieren ook aan het belang van de juiste voedingsstoffen. Pijn in benen kan te maken hebben met tekorten maar bijvoorbeeld ook met onvoldoende schildklierwerking. Is niet altijd te meten in het bloed. denk bij rugklachten ook aan osteopathie. Zo iemand kijkt naar het hele lichaam. Rugklachten kunnen soms te maken hebben met spanningen in de buik. Bewegen en bepaalde oefeningen doen kan op zich ook zonder sportschool.
Reageren