Kans op HIV besmetting?

Dat klopt

Reageren

Het is vermoedelijk normaal dat ik nu door er continu aan te denken vanalles begin te voelen en te ervaren dat mogelijk op symptomen van HIV kan lijken? Komt door stress zeker? Krijg geen hap binnen, droge mond en keel …

Reageren

Dat zal ongetwijfeld met de stress te maken hebben

Reageren

Stel dat ze effectief symptomen zouden zijn (wat zoals ik het heb begrepen niet altijd het geval is). Welk zijn dan de meest voorkomende?

Reageren

Ik kwam dit nog tegen ivm vaginale sex dat de kans onder de 1% ligt, is dit effectief zo?

Bedankt!

Reageren

Een conversiegriep in de eerste weken na het contact, gekenmerkt door griepachtige verschijnselen zonder enige verkouidheidsklachten en hoge korts ( 39 graden en hoger) . Dat duurt dan ongeveer 1 week

Reageren

Inderdaad lager dan 1%

Reageren

Dus m.a.w. indien besmet ga je eerst de conversiegroep krijgen met bijhorende koorts (+39 graden). Indien niet kan je eindelijk al stellen dat het negatief is. Of ben ik te simpel hier?

Reageren

dat is een beetje te simpel want niet iedereen krijgt een conversiegriep. Maar bij ruim 90% van de mensen ontstaat er een conversiegriep

Reageren

En die conversiegriep gaat altijd gepaard met koorts (+39 graden) een dikke week? Ik voel me momenteel ook ver van Ok maar heb geen koorts, zal te maken hebben met dat het een weekend zonder al teveel slaap is geweest.

Reageren

Intussen diarree en extreem droge mond en lippen, mis ook wat smaak en heb het gevoel dat ik koorts heb, maar dat is niet het geval. Darmen zijn wel ver van OK, buik grommeld.

Reageren

Ja. met hoge koorts

Reageren

Voor symptomen is het nog veel te vroeg. Het zal wel van de stress zijn of corona

Reageren

Ja Corona was ik zelf ook aan het denken, of gewoon de vermoeidheid die parten speelt. Symptomen kan dus onmogelijk na pakweg 4 dagen?

Reageren

Zeer onwaarschijnlijk. En je hebt geen koorts

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Kans op HIV besmetting?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe