Home / Hiv & Aids / Kans op HIV besmetting?
Hoi
2 nachten geleden heb ik onbeschermde sex gehad met een dame. Ze is ook meermaals gebeft. Hoe groot is de kans die ik een HIV besmetting heb opgelopen?
Maar de kans is dan effectief zeer klein? Het was hetero sex, enkel vaginaal pijpen en beffen. Iets dat ik kan doen?
Er is een kleine kans zoals ik al schreef. Maar dan wel heel klein. En doen kun je niets. daar is te laat voor. Je had een condoom moeten gebruiken..
Ok, laten testen over hoeveel weken best voor 100% zekerheid? Op basis van wat zeg je dat de kans niet klein is, maar zeer klein?
Nu al eens testen heeft geen zin? Ook niet voor andere SOA’s? Wat maakt dat de kans heel klein is?
Bij normale hetero seksuele contacten is de kans gewoon erg klein. Andere soa's kunnen 2 weken na het contact worden getest. HIV vanaf 6 weken. Eerder kan wel maar heeft geen zin omdat er dan nog steeds een controle test gedaan met worden bij 6-8 weken
En zijn er dan hetero seksuele omstandigheden waar de kans wel groter is? Of in het algemeen hetero seksuele die vele minder kans hebben?
Ja die zijn er. Contacten met prostituees bijvoorbeeld of vrouwen die veel contacten hebben met biseksuele mannen
Ok, maar het is toch niet zo ook al is het zo een persoon dat je het met zekerheid moet krijgen? Hey blijft toch altijd een gok?
Je zegt met 100% zekerheid dat we het pas na 6 weken weten. Maar stel dat je positief zou zijn, kan dit dan al na bv 4 dagen uit de test komen?
Nee zekerheid is er niet, dat hangt dan vooral af van het feit of die persoon HIV positief is
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!