Zoeken Vraag het forum

Chronische hyperventilatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

beste forumbezoekers,

ik kamp met een angsstoornis en heb volgens de dokter last van spanningen die de klachten in stand houdt.

Het gaat voornamelijk om spierklachten, tintelingen, spiertrekjes rond de mond etc. ik zie ook een spiertje bewegen bij de mond (gelijk angst voor spierziekte), opgeblazen gevoel maag, benauwd gevoel ten hoogte maag. beklemmend gevoel.

Ik ben telkens bank voor wat ernstig.

Ik heb zelf veel gelezen over CHV op dit forum en internet en veel symptomen komen volgens mij overeen?

Ik loop er nu al een enige tijd mee en vraag me af of dit schadelijk en of gevaarlijk is voor je is?? Al deze klachten maken me beangstigend.

groetejes Geoffrey

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gevaarlijk zal het niet zijn. Schadelijk op den duur wel, als je niet van de angst afkomt. Het is inderdaad mogelijk dat je de angst zelf in stand houdt.
    Dat is de angst voor de angst.

Lees eens de columns over angst die ik heb geschreven.
    http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
    Anoniem

Wat bedoel je met schadelijk? Daar ben namelijk bang voor als het te lang duurt, dat ik lichamelijk kapot gaat.

Reageren
    John (moderator)

Schadelijk in die zin dat het psychisch een behoorlijke wissel op je leven kan trekken.
    Ben je niet in behandeling bij een psycholoog?

Reageren
    Anoniem

ben net begonnen bij een psycholoog, maar werkt nog niet echt. Maar die lichamelijke klachten door de angst chv kunnen geen kwaad en zijn niet schadelijk ofzo voor je lichaam?

Reageren
    John (moderator)

Nee, wat dat betreft hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Reageren
Reageer op: Chronische hyperventilatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.