- Lesly24 juni 2023 om 23:22
Ademhalingsoefeningen werken soms maar maken het soms ook erger. Ik slikte eerst Citalopram en daarmee gestopt en nu paraxotine. Ben net 2 dagen bezig.
De huisarts zegt dat er echt niks is maar ik begrijp niet hoe deze klachten de hele dag aanhouden. Bijna de hele dag hartkloppingen en mezelf dwingen om te ademen voelt alsof er een gaatje in me keel zit daarbij en ook een heel vreemd gevoel op en rondom borst. Me lichaam voelt ongemakkelijk , me pols knelt af en ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik bloedpropjes in me lijf voel. T is zo onwijs vermoeiend, maar fijn dat er een forum voor is.. denk elke avond als ij naar bed ga dat ik sochtends niet meer wakker word.
Ik ga ook starten met pmt. Fysio voor hyperventilatie helaas te duur. Weet je toevallig of er iets gelijkwaardigs aan die fysio is?Suus25 juni 2023 om 08:42Je zou kunnen kijken of logopedie bij jou zorgverzekering onder de basisverzekering valt.
Reageren
Dan zou je ook naar een logopedist kunnen gaan, die kunnen ook helpen bij hyperventilatie.Catootje25 juni 2023 om 21:14Realiseer je dat veel vage klachten ook met lichamelijke factoren te maken kunnen hebben. Denk aan voedingspatroon, tekorten aan voedingsstoffen, ontregeling van hormoonhuishouding.
Allereerst natuurlijk naar je huisarts en bloed laten prikken. Verder je voedingspatroon eens onder de loep nemen. Zo kan de trend om minder of geen vlees te eten zorgen voor ontregelingen. Zo werkt soja ontregelend op je schildklierhormonen. Weet niet of je medicatie gebruikt of hebt gebruikt, waaronder ook anticonceptie.
Verder zou je kunnen kijken naar begeleiding door een natuurgenezer/orthomoleculair therapeut.
Reageren