Altijd angst dat er wat is

  • #1

    Goedemorgen,

    Ik erken dat ik een angststoornis heb. Ik ben iemand die veel piekert en situaties blijft doordenken, wat als dit of misschien dit gebeurde of fout is gegaan.

    Helaas heb ik ook het nodige mee moeten maken in mijn leven, ik ben nu 26 maar ben van mijn 8e tot mijn 14e veel familie verloren, heb ik een scheiding mee moeten maken, ben ik misbruikt geweest door een man(waar ik dacht HIV van te hebben gekregen, testen zijn gelukkig negatief, maar ook hier blijft de angst, heb ik in mijn familie een zelfmoordpoging meegemaakt(ik dus niet maar wel dichtbij).

    Ik merk dat ik vaak druk op de borst heb en ik weet dat ik dan rustig moet blijven en dat helpt vaak wel maar soms blijf ik gwwoon gespannen en resulteert dat in een soort ziekig gevoel aan het eind van de dag waardoor het lijkt alsof ik koorts krijg en mij niet lekker voel, dit brengt mij weer in de piekermodus en laat mij weer denken dat ik toch wat mankeer. Mindfulness heb ik thuis geprobeerd via een app maar ik irriteer me echt mateloos aan de geluiden en de bel, het ontspant mij totaal niet. Sporten helpt mij wel te ontspannen maar ook hier heb ik niet altijd evenveel puf voor ik probeer wel altijd te gaan, 4-5 keer per week. Ik heb via de dokter met een iemand van de praktijk gesproken maar dat klikte niet en gaf mij eigenlijk geen hulp behalve dan de mindfulness maar daar raak ik dan juist nog meer gefrustreerd van.

    Ik wil mijzelf ook niet de titel burn out geven omdat ik plezier heb in mijn werk en er gewoon graag kom, maar ik merk wel dat mijn lichaam onder spanning staat door jaren lang door te gaan met alles wat er is gebeurd.

    Ik zou graag willen weten of jullie nog adviezen hebben wat ik zou kunnen doen in mijn situatie, want ik weet dat er wat moet gebeuren.

    Bedankt voor jullie energie en tijd.

    #2

    Wat bij mij helpt is meditatie. Ik doe het zonder app of andere toestanden. Gewoon timer op mijn telefoon op 20 minuten zetten en op een rustige plaats gaan zitten en me concentreren op mijn ademhaling. Ik heb wel eerst een paar boeken gelezen over meditatie voor ik er aan begonnen ben. Ik doe het 's morgens voor ik aan de dag begin. Het helpt me rustig te worden.

    Als het echt niet helpt kun je ook eens naar een psycholoog gaan.

    #3

    Je zou naar een psycholoog moeten gaan. Je hebt hier toch iets andere hulp bij nodig dan mindfulness

    #4

    Kan je ook in de avond naar een psycholoog? En kan je doorverwezen worden bij de huisarts? Ik heb daar al met iemand van GGZ gesproken.

    #5

    De huisarts kan je doorverwijzen. Of dar 's avonds kan zul je met de psycholoog moeten overleggen

    #6

    Je kan particulier gaan, dan kan het vaak in de avond. En is er geen wachttijd.

    Als je met een doorverwijzing naar een psycholoog gaat kunnen de wachttijden best lang zijn en werken ze vaak tijdens de normale werktijden.

    Als je je dat niet kan moet je toch iets regelen dat je wel kunt, het gaat immers over je mentale gezondheid. Oh en meditatie etc. Kan inderdaad goed helpen.

    Een gezonde levensstijl en niet teveel werken doet iemand met een angststoornis ook goed.

    #7

    Ik biedt hulp en ondersteuning voor mensen met een angststoornis. Er is een belangrijk  verschil met andere hulpverleners: 7 dagen per week tussen 09.00 en 01.00 telefonisch bereikbaar .

    Kijk voor meer info op :

    Zorgprofessional-john.jimdosite.com

     

     

    #8

    Hai,

    Vervelend dat het niet goed gaat! ik zou voor een doorverwijzing naar een psycholoog vragen via je huisarts, ga in eerste instantie gewoon eens het gesprek aan met de psycholoog en kijk dan of dit voor jou werkt. Uit je verhaal lees ik terug dat je momenteel werkzaam bent en dit ook leuk vindt, echter merk je wel dat dit mogelijk stress oplevert in onder andere het dagelijks leven. Je zou eventueel kunnen overwegen om tijdelijk minder te gaan werken, in overleg met je werkgever en het UWV om zo een burn-out te voorkomen.

    Een psycholoog kan je ook helpen bij het verwerken van de gebeurtenissen die je hebt meegemaakt in het verleden, ik denk dat dit ook belangrijk voor je is.

    Succes en sterkte! Groetjes Chiel

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG

Het onderwerp ‘Altijd angst dat er wat is’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief