- roel25 oktober 2008 om 13:56
Ik zit zelf al 3 maanden met dezelfde klachten:
het is begonnen met een scheenbeenvliesontsteking toen ik na 3 weken rust weer wou gaan sporten begon ik een brandend gevoel te krijgen in mijn kuiten, schenen en knieholten. Ook na langduruge rust kan ik nog steeds helemaal ‘niks’.Ik ben ondertussen bij 8 huisartsen/fysioterapeuten/podoterapeuten/osteopaten en sportartsen geweest geen van allen weet wat de oplossing is, erg frustrerend voor iemand die tot voor kort nog heel veel sportte en ook gymdocent is en nu helemaal niks kan.
Ze zijn er ondertussen wel achter dat mijn voetboog begint in te zakken.
Verder blijft het een raadsel!
4 reactiesReagerenLinde31 oktober 2008 om 01:12Een onsteking moet je niet onderscahtten zeker niet in het stugge weefsel van je been. Is bekend of de ontsteking volledig weg is? heb je nog verhoogde ontstekingswaarden in je bloed?
Heb je je wel geinformeerd over het “compartimentensyndroom”.
Misschien helpt dat je enigzins op weg.
Reagerenton5 april 2013 om 20:13Een paar dagen na de eerste sportmassage in mijn leven op mijn kuiten en rug kreeg ik heel veel pijn in mijn kuiten die na een week over ging in een branderig jeukend gevoel alsof mijn benen door brandnetels hadden gelopen.
Reageren
Met een harde borstel en hete douches heb ik een maand lang geprobeerd de jeuk in mijn slapeloze nachten te verhelpen. Mijn broer had ook zoiets ervaren en dat kwam bij hem door notenolie zei hij. Toen realiseerde ik mij dat ik al een paar weken voor de jeuk begon overgestapt was naar hazelnotenpasta gemengd met rozijnenmoes op mijn brood te smeren.Daar ben ik mee gestopt en na een week ben ik vrijwel van de jeuk af. In de theorie van de oosterse geneeskunde leert men dat de lever met de galblaas de schepper en onderhouders zijn van de spieren en banden de haren en de nagels.
Wanneer we de lever sparen door minder vet of alcohol te gebruiken kan de lever makkelijker zijn werk doen.