Sinds begin vorig jaar ontdekte ik in mijn rechterlies een opzwollen lymfeklier, deze is zacht rond en kan hem bewegen. Ik gok rond 1,5 cm. Ik ben tig keer bij de huisarts geweest en die blijft zeggen dat het niets is. Hij is nooit meer kleiner geworden. Paar maand terug ontdekte ik in mijn linkerlies een gezwollen klier, deze is wel kleiner dan de rechter ik denk iets kleiner dan 1cm ook rond en zacht en kan hem bewegen. Uiterraad ben ik hier voor ook naar de dokter gegaan en zegt dat het niets is. Beide blijven opgezwollen. Ik ben een hypochonder en ga hier voor naar de psycholoog. Maar goed dat ter zijde. Nu ontdekte ik voor een 5 week terug een grote klier in mijn linkeroksel, ovaal rond de 1/2 cm zacht en kan hem duidelijk bewegen. Ben er 3 keer mee naar de huisarts geweest. Echter zegt mijn huisarts dat de klieren van mn lies losstaan van mijn oksel. En dat mijn klier in de oksel moet wachten tot 8 week. Ze zegt dat dit kan komen door een wondje aan mijn duim wat ik toen had, dat is allang over. Ik blijf niet voelen, heel soms. Dus daardoor blijven ze niet opgezwollen. Zoals ik al zei ben ik hypochonder en struin in dr google compleet af, hier staan allemaal verhalen wat mij heel erg angstig maakt. Verder heb ik geen klachten zoals koorts nachtzweten etc. Ook staat er bij sommige forums dat je dat niet eens perse hoeft te hebben. Ook tijdens 1 bezoek aan mijn dokter van de opgezette klier in de oksel had ze een echo kunnen maken, ze had zo’n handige aparaat. Ze zei dat het vergroot was maar zag er niet schrikbarend uit, niet slecht. Gaat vanzelf weg. Maar goed aangezien mijn klieren in de lies er al meer dan 1,5 jaar er zitten ben ik enorm bang!!!
Lymfeklieren kunnen idd lang aanwezig blijven. Vraag de huisarts om een uitgebreid bloedonderzoek te doen
Ik loop ook al 2 jaar met kleine kliertjes in m’n hals lies buik rond, en de huis arts zegt ook dat t niks is, ik geloof als dr niks is dan zou je ze ook niet moeten kunnen voelen maar goed, ook bloedtesten en echo’s gehad, ben dr niet slimmer op geworden. Geen idee wat je moet doen om serieus genomen te worden. Ik ervaar hier wel veel stress door en kan geen dag meer echt genieten door mijn klachten, m’n nek staat strak en m’n maag rommelt en heb geen normale ontlasting meer.