- Amber19 augustus 2018 om 16:18
hey ik ben 19 en heb nu al een aantal maanden last van vage klachten. Het begon met constant duizelig zijn en een zwaar, tintelend gevoel in de benen. Ik kon enkel in de zetel liggen want vanaf dat ik rechtstond werd ik heel duizelig. Ik ben dan naar de huisarts geweest en die zei magnesiumtekort. Maar de duizeligheid bleef maar aanwezig wel al wat minder. Dan heeft hij bloedonderzoek gedaan en alles was goed. Hij zij wel dat mijn vitamine b wat laag was maar nog altijd normaal . Zelf dacht ik misschien iets van vitamine b12 tekort. Het gaat maar niet over en vind dit zeer vervelend. Ik denk er iedere dag en maak me er zorgen in want ik durf bevoorbeeld niet te fietsen of te wandelen omdat ik dan bang ben dat ik het weer krijg. Ik moet over een aantal weken eens bij een neuroloog voor onderzoek( misschien migraine ofso). Sinds kort ben ik ook vaak moe en heb ik nergens zin in. Iemand die me kan helpen of deze klachten herkent?
1 reactieReagerenCatootje20 augustus 2018 om 04:22Misschien eens naar een natuurgenezer, iemand die kan kijken naar je voedingspatroon, tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, darmflora, candida enz. In het algemeen is het beter om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Mensen die weinig of geen vlees eten, wat tegenwoordig in is, kunnen tekorten krijgen aan stoffen als carnitine, carnosine, taurine, creatine lysine, chroom, zink, ijzer en vitamine B12.
Ik gebruik zelf vitamine B12 zuigtabletten, methylcobalamine en een sterk B-complex. Magnesium het beste in een organische verbinding. Veel mensen komen ook vitamine D tekort en omega 3. Vitamine D schijnt ook beter opgenomen te worden, in combinatie met omega 3. Eventueel medicijngebruik, inclusief de pil, kan ook klachten geven.
Reageren