Zoeken Vraag het forum

Hypofyse klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 25j-man

Hallo,
    Ik ben een 25 jarige student (man) wonend in Leiden en wordt al maanden onderzocht in het VU. Vanaf mijn 12e begon ik haar te verliezen op mijn voorhoofd waardoor ik inhammen kreeg. Ik heb in deze periode rond me pubertijd een periode elke dag hoofdpijn ervaren. Nu mijn haar tot op de dag van vandaag met circa 70% is verminderd ziet me gezicht er ook nog eens veel ouder uit dan ik ben. De dermatoloog destijds dacht aan hormonen oorzaak. Echter ben ik in de loop der jaren bergafwaards gegaan en blijven aankomen in gewicht. Ik heb mijn gewicht nog nooit in me leven omlaag zien gaan behalve na voedselvergiftiging Egypte.
    Ik heb overal striae op me buik en weeg nu 140. Uit onderzoek is gebleken dat ik
    – ernstige Leververvetting heb
    – pfeiffer (EBV) heb doorgemaakt
    – hepatitis A heb gehad
    – Slaapapneu OSAS 33 ademstops per uur +10sec

Metaboolsyndroom uitgesloten.
    Diabetes uitgesloten.
    Lyme test negatief

Arts zegt geen foute vetten te zien in bloed.
    Cholesterol goed
    LH, FSH, testosteron, SHBG, T3 zijn heel laag, echter was de vorige T3 meting wel goed kwa waarde.
    CK, ALAT, ASAT waarden zijn redelijk verhoogd.

De arts gaf aan mijn overige bloedwaarden heel mooi te vinden. Toen ik aangaf aan de ziekte van Cushing of Wilson te denken gaf de arts aan hier ook aan te denken. Over 9 dagen krijg ik me OSAS slaapmasker, maar ik geloof niet dat dit de agressor is..
    Ook moet ik toevoegen dat ik als 11 jarige me enkel brak op 7 plekken door het verkeerd terecht komen na een simpele sprong.
    Me gewicht blijft stijgen, ik eet gezond..
    Hypofysetumor achter me ogen?
    Eens per maand bloedneus, soms last van spasme oogleden, ik draag sinds 1 jaar bril vanwege wazig zicht.. als ik de huid van me ogen aanspan wordt m’n zicht scherper.
    Vernomen dat een Hypofysetumor dit kan verklaren.

Hopelijk heeft iemand een idee.