Zoeken Vraag het forum

Hypofyse klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 25j-man

Hallo,
    Ik ben een 25 jarige student (man) wonend in Leiden en wordt al maanden onderzocht in het VU. Vanaf mijn 12e begon ik haar te verliezen op mijn voorhoofd waardoor ik inhammen kreeg. Ik heb in deze periode rond me pubertijd een periode elke dag hoofdpijn ervaren. Nu mijn haar tot op de dag van vandaag met circa 70% is verminderd ziet me gezicht er ook nog eens veel ouder uit dan ik ben. De dermatoloog destijds dacht aan hormonen oorzaak. Echter ben ik in de loop der jaren bergafwaards gegaan en blijven aankomen in gewicht. Ik heb mijn gewicht nog nooit in me leven omlaag zien gaan behalve na voedselvergiftiging Egypte.
    Ik heb overal striae op me buik en weeg nu 140. Uit onderzoek is gebleken dat ik
    – ernstige Leververvetting heb
    – pfeiffer (EBV) heb doorgemaakt
    – hepatitis A heb gehad
    – Slaapapneu OSAS 33 ademstops per uur +10sec

Metaboolsyndroom uitgesloten.
    Diabetes uitgesloten.
    Lyme test negatief

Arts zegt geen foute vetten te zien in bloed.
    Cholesterol goed
    LH, FSH, testosteron, SHBG, T3 zijn heel laag, echter was de vorige T3 meting wel goed kwa waarde.
    CK, ALAT, ASAT waarden zijn redelijk verhoogd.

De arts gaf aan mijn overige bloedwaarden heel mooi te vinden. Toen ik aangaf aan de ziekte van Cushing of Wilson te denken gaf de arts aan hier ook aan te denken. Over 9 dagen krijg ik me OSAS slaapmasker, maar ik geloof niet dat dit de agressor is..
    Ook moet ik toevoegen dat ik als 11 jarige me enkel brak op 7 plekken door het verkeerd terecht komen na een simpele sprong.
    Me gewicht blijft stijgen, ik eet gezond..
    Hypofysetumor achter me ogen?
    Eens per maand bloedneus, soms last van spasme oogleden, ik draag sinds 1 jaar bril vanwege wazig zicht.. als ik de huid van me ogen aanspan wordt m’n zicht scherper.
    Vernomen dat een Hypofysetumor dit kan verklaren.

Hopelijk heeft iemand een idee.
    Mijn dank is groot!

Mvg,
    N. Priv

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Bij overgewicht vooral zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je  bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Losse koolhydraten als een los koekje of fruit zorgen voor pieken in je bloedsuikerspiegel. De meeste mensen zeggen gezond te eten maar dat is een vrij loze kreet. Het gaat erom om evenwichtig te eten.

Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid helpen te verbeteren. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten.

Bij striae kunnen je  hormonen een rol spelen maar ook tekorten aan diverse voedingsstoffen, waaronder zink, vitamine A en E en silicium. Zink is ook belangrijk voor je hormonen. Bij apneu kan overgewicht een rol spelen maar ook een tekort aan magnesium. Bij zo’n verkeerde sprong kan er bijvoorbeeld wat scheef zijn gaan zitten in je lichaam; je bekken, je nek. Bijvoorbeeld een osteopaat kan dat behandelen.

Naast de medische weg kan je het ook in de natuurgeneeskundige kant zoeken. Eens uitzoeken wat jouw lichaam nodig heeft en virussen te elimineren.

Reageren
Reageer op: Hypofyse klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.