- T.20 november 2015 om 19:55
Hey allemaal!
Ik ben een jongen van 19 jaar oud en heb hele rare klachten.
Het gaat namelijk al een hele lange tijd niet goed met mij.
Ik weet niet precies wat er aan de hand is. Ik heb namelijk heel wat artsen gesproken en aangezien ik zoveel verschillende/ vreemde dingen heb gehoord, ben ik een onderwerp gestart op deze forum.Ik heb namelijk last van hartkloppingen, hele vreemde en soms ook pijnlijke spiertrekkingen, blaas/ontlasting problemen, spierpijn, spiersamentrekkingen in m’n linkerhand, brandend gevoel in linkerarm, vermoeidheid en duizeligheid.
Ik ben ook echt heel mager geworden in m’n armen (vooral m’n onderarmen en heb echt een vreemde zwakke gevoel in mijn benen en ben op de één of andere manier bang voor een zenuw of spierziekte. Nou.. Bang is een groot woord, ik heb meer het gevoel dat ik het heb. Ik HOOP echt met heel mijn hart van niet.. M’n huisarts zegt steeds stress/lichamelijke inspanning of hyperventilatie maar mijn gevoel zegt van niet. Ik heb geen erge gebeurtenis meegemaakt of iets dergelijks en vind het heel raar dat het op stress word afgeschoven. Ik weet vrijwel zeker dat dat alleen gezegd word vanwege mijn leeftijd.. Kijk als ik echt stress zou hebben gehad, dan zou ik naar mijn huisarts zijn gegaan en zeggen van ik heb stress, help mij. Maar dat is echt niet het geval.
Ik heb deze klachten alweer een half jaar.. Ondertussen een hartecho laten maken (omdat ik in het begin bang was dat het m’n hart te maken had) maar er was gelukkig niks geks gevonden. Ben naar een neuroloog gegaan maar die denkt ook dat de huisarts gelijk heeft waar ik eigenlijk niet veel aan heb, want ik wilde namelijk goed gecontroleerd worden op een zenuw of spierziekte. Ik weet dat het raar is om op mijn leeftijd al aan zenuw of een spierziekte te denken, maar ik vertrouw het gewoon niet helemaal. Ik heb echt veel liever dat het door stress komt dan door een zenuw of spierziekte.
Dit is echt heel vreemd, want een half jaar geleden ging het niet zo goed nadat ik had geblowd en een week later begonnen al deze klachten langzamerhand op te treden.Als ik nou eens werd gecontroleerd op een zenuw of spierziekte kan ik in ieder geval meer zekerheid hebben en dat heb ik nu niet. Dat is dus ook één van de redenen waarom ik dus angstig ben voor een zenuw of spierziekte..
Sorry voor deze lange tekst.
Begrijpt iemand een beetje wat ik bedoel of weet iemand hier iets meer over? Ik hoor het graag!
Groetjes,
T.5 reactiesReagerenT.20 november 2015 om 20:09Wat ik trouwens bedoel met “een ‘vreemde’ zwakke gevoel in mijn benen” is dat ik af en toe het gevoel heb alsof mijn been “druppelt”. Het is een beetje moeilijk te verwoorden. Het is alsof mijn been helemaal onder (koude)druppels zweet zit.
Herkent iemand dit? Ik hoor het echt heel graag!
ReagerenJohn (moderator)
20 november 2015 om 21:18Je klachten komen we wel bekend voor. Maar niet van een spier- of zenuwziekte. Maar wel van hyperventilatie…..en dan laat ik in het midden of dat van stress komt. Dat hoeft namelijk niet altijd. Je klachten passen ook niet bij een spier- of zenuwziekte.
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestKijk ook op onderstaande site, welke klachten er allemaal kunnen ontstaan door chronische hyperventilatie.
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenVergelijk je eigen klachten eens met die in de lijst.
ReagerenT.22 november 2015 om 14:18Bedankt Tandor! Ik zal die test zeker doen. Ik geloof ook wel dat het hyperventilatie klachten zijn, maar zou die soortige “druppel gevoel” in m’n benen daar ook bij passen?
Groetjes,
Reageren
TarikJohn (moderator)
22 november 2015 om 16:13Ja hoor. Hyperventilatie kan heel veel rare en vreemde maar vooral vervelende klachten veroorzaken.
ReagerenAnoniem24 november 2015 om 12:04Hyperventilatie zou zomaar kunnen maar er kunnen veel dingen spelen, zoals misschien wat tekorten. Veel mensen hebben oa een magnesiumtekort. Duizeligheid kan soms wijzen op een vitamine B12-tekort.
Reageren
Ook kunnen er dingen in de voeding spelen. Bijvoorbeeld smaakversterkers, kunstmatige zoetstoffen enz. Dus ook daar eens naar kijken. Weleens het verhaal gehoord van iemand die, toen ie op de weg zat voor z’n werk angstaanvallen kreeg, terwijl ie dat thuis niet had. Het leek dus of het te maken had met z’n werk. Totdat hij erachter kwam dat hij onderweg dingen at waar smaakversterker inzat. Door z’n eigen eten mee te nemen had ie ook die klachten niet meer.