Pijn na gamma nail

In 2019 in FR re femur gebroken en gamma nail gekregen. Bij controlle in OLVG west bleek dat operatie prima gedaan was. Vanaf begin fyio. Vervolgens krachtopbouw door fysio oefeningen (onder begeleiding), buitensport, yoga en oefeningen thuis. Toch altijd pijn - wisselend in intensiviteit. N.a.v klachten 2x bezoek orthopeed en röntgen. Alles ok, been soepel. Van sept t/m dec 2021 intensief kracht opbouw programma obv fysiotherapeut. Ging wel iets beter. Toch blijf ik steeds pijn houden en ben ik beperkt in mijn aktiviteiten. Sinds enige tijd weer 2x fysio per week. Gamma nail hoeft er niet uit. Hoe verder? Arts zegt "live changing event" en bij veel pijn paracetamol. Is dat zo? Zijn er opties? Ik ben 65 jaar en beweeg me veel.

Reageer

Wat is het voor soort pijn? Pezen, spieren, littekenweefsel, zenuwen?
    Waar zit de pijn?
    Welke beweging lokt pijn uit?

Een second opinion kun je doen bij de expertclinic.

Ik heb 2 keer pijn gekregen van het materiaal waarmee de heup was vastgezet. Pijn was weg toen dat eruit werd gehaald.

Reageer

Een tijdlang was het de psoas. Mogelijk was deze ook door ev. overbelasting ontstoken. Dat is voorbij. Nu is het meestal een snerpende pijn in mijn liesstreek (maar het voelt anders al toendertijd de psoas). De pijn kan doortrekken over mijn re flank naar mijn rug. Soms ook doet de buitenkant van mijn re bovenbeen zeer.

Reageer

Ook ik heb na een val (aug. 2019) een gamma nagel gekregen. 3 dgn na operatie doofheid in onderbeen, wat na testen "niets bijzonders" was. Ik bleef klagen en er werden opnieuw rönchenfoto's gemaakt, maar alles was ok. Na verder klagen over pijn werd ct scan gemaakt: blijkt dat ik maar liefst ineens 3 hernia's heb, terwijl ik nog nooit rugpijn heb gehad. Dit kon komen doordat mijn been "in positie gebracht worden moest, om de gamma nagel te plaatsen".Na 14 dgn naar huis gestuurd omdat de niet europse arts begreep dat ik al trap gelopen had. Ik had met looprek tot aan het trappenhuis gelopen. Uiteindelijk naar huis met revalidatie aanmelding waarbij ik ZELF in een busje moest stappen, wat ik dus echt niet kon. Met veel moeite zelf fysio voor thuis geregeld wat pas in NOVEMBER startte. Zij hebben gezorgd dat ik alsnog naar revalidatie kon, maar dit heeft tot weinig verbetering geleid, omdat mensen met een nieuwe knie of een nieuwe heup exact dezelfde oefeningen geacht werden te doen. Er wat van zeggen werd me niet in dank afgenomen Nu na 3 jaar heb ik nog steeds dagelijks pijn en ervaar ik problemen met mijn mobiliteit. Ik slik 2x daags 500mg novalgin en 1x daags 800ng ibuprofen. Bij onderzoeken kan de arts alles met mijn been doen als hij het vasthoudt en begeleid: op het moment dat ikzelf bv mijn voet op mijn andere knie wil leggen dan kom ik niet verder als 25 cm buiging vd grond: hierbij vliegen er pijnscheuten door mijn lies en bovenbeen. Zelfs zoiets simpels als een schone onderbroek aantrekken is een probleem omdat ik 't been niet "richten" kan. Orthopeed zegt dat ik ermee moet leren leven. Hij weigert de gamma nagel eruit te halen, ook al geef ik aan een metaalallergie te hebben en me steeds minder bewegen te kunnen en ontzettend moe te zijn. Volgens hem kan ik geen metaalallergie op de nagel (want medicinaal metaal) hebben, maar waarom mijn been dan steeds vol vocht zit waardoor ik soms geen normale schoen aankan, weet hij dan ook niet. Ben nu bij neuroloog om verdere behandeling te krijgen zodat ik van de medicijnen af kom. Omdat ik ook longemfyseem heb MOET IK LOPEN omdat anders mijn longcapaciteit steeds minder wordt. Is er iemand die ervaring heeft met metaalallergie en implantaten? Wat gebruiken andere lotgenoten als pijnbestrijding?

Reageer
Reageer op: Pijn na gamma nail
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief