12 jaar scheren

  • #1

    hoi, ik ben 12 jaar oud en een meisje ik scheer sinds vandaag mijn okselhaar en mijn haar bij mijn vagina ik doe het nu voortaan elke keer als ik ga douchen maar ik vroeg me af is dat wel goed voor je ik wou wel zoizo van mijn okselhaar af zeker voor de jongens in de klas en me vriendje en ik vind dat zelf ook fijner maar is dat dus wel goed zeker omdat ik pas 12 jaar ben en hebben normale meiden van 12 ook al veel haar bij hun vagina ik vraag me dat af ik schaam me ervoor omdat ik steeds denk dat ik dat nog niet hoor te hebben ik hoop dat jullie kunnen helpen

     

    Groetjes van : Anoniem

    #2

    Meisje van 12, het is voor jouw leeftijd niet abnormaal dat je al redelijk wat schaamhaar en okselhaar hebt. Bij het ene meisje begint dit wat vroeger en bij het andere meisje wat later. Dat geldt ook voor de hoeveelheid haar.

    Elke dag scheren en bijwerken is een methode. Zolang het niet jeukt of irriteert. Scheer in ieder geval met de haarrichting mee.

    Verder vind ik dat je voor een 12 jarige nog veel te laat op bent. En de vakantie is ook voorbij.

    #3

    Er zullen ongetwijfeld meer meisjes van jouw leeftijd zijn, die oksel- en schaamhaar hebben. Als je het vervelend vindt, kun je het wegscheren. Maar je bent nog erg jong.. bespreek het met je moeder.

    #4

    Je moet het vooral voor jezelf doen, als je het prettig vind en niet voor een ander. Ik was zelf 11 toen ik in de puberteit kwam en alles begon te groeien maar toen ik jong was was het niet aan de orde om alles te scheren. Zeker in de schaamstreek kan het ook irritatie geven als je scheert. Zelf trim ik het daar wat, zodat het geen woeste bos wordt.

    #5

    Het is zeker niet raar dat u als 12 jarige reeds schaamhaar heeft. Als u vind dat u er teveel heeft, toon het even aan jou moeder en hoor wat zij erover denkt. Waarschijnlijk zal ze er niets op tegen hebben als u het vies vind dar u het afscheert. Al vind ik 12 jaar wel een beedje vroeg om al alles af te scheren. Ik zou het eerst een tijdje heel kort knippen met de schaar. Later heeft u nog tijd genoeg om u te scheren

    #6

    Neen dat is zeker niet raar mijn dochter had op haar 12é ook al een ferm bosje schaamhaar . Ze heeft op haar 12é een open hartoperatie gehad. Dan heb ik haar ook de 1é maal volledig kaal   geschoren . Sinds dien  is ze het blijven doen

Het onderwerp ‘12 jaar scheren’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief