Zoeken Vraag het forum

Oogspierprobleem prisma

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Yola

In januari 25 dubbelzicht…naar huisdokter geweest…eind februari naar oogarts…oogscan gehad..klein bergje op het netvlies v mijn.linkeroog….fresnel waarde 4 voorgeschreven op linker bril glas…had al gewoon verzichtbril en leesbril…ik ben 64 jaar….
    In april waarde 4 ingeslepen 2+2….ern paar keer naar de oogarts gebeld dat ik niet optimale verbeteting zag….in oktober terug naar oogarts die me een voorschrift schreef van.prisma 3+3….dat voorschrift was totaal fout opgemaakt….vandaar direct beslussing om van oogarts te veranderen….zelf beslist om ook een orthoptist te raadplegen….wat allebei kon in een oogkliniek…..ondertussen waren we 10 maanden verder met nog meer klachten en stress!
    In oogkliniek dtelde de orthoptist prismawaarde v 14 (!!!!) Vast…..nieuwe brilglazen….en vanaf dat moment veel beter en had ik geen dubbelzicht meer….vooruit ziende….eind februari 26 evaluatie en 7+7 micht behouden blijven…oogarts eri me wel dat ik nog alijd kans had op slechtere dagen door stress, ziekte of moeheid
    Ook door netvliesbergje onscherp zicht….waar ik moet mee leren leven….en dat probeer ik…mazr nu juist een kleine week meer onscherp zicht in de verte….
    Bijkomende info: heb enkel.prisma in mijn ver zicht bril…..leesbril 4,75 is zonder prisma
    ??? Zijn er mensen op dit forum.pet eventueel gelijke klachten??

1 reactie
    Reageren
    An

Ik heb last van linker oog in allebij de hoeken net of er wat zit ,scgrijnd ook,ik kreeg dit in giethoorn ,op een boederij bij bos gebied.

Reageren
Reageer op: Oogspierprobleem prisma
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.