- Yola17 mei 2026 om 14:52
In januari 25 dubbelzicht…naar huisdokter geweest…eind februari naar oogarts…oogscan gehad..klein bergje op het netvlies v mijn.linkeroog….fresnel waarde 4 voorgeschreven op linker bril glas…had al gewoon verzichtbril en leesbril…ik ben 64 jaar….
In april waarde 4 ingeslepen 2+2….ern paar keer naar de oogarts gebeld dat ik niet optimale verbeteting zag….in oktober terug naar oogarts die me een voorschrift schreef van.prisma 3+3….dat voorschrift was totaal fout opgemaakt….vandaar direct beslussing om van oogarts te veranderen….zelf beslist om ook een orthoptist te raadplegen….wat allebei kon in een oogkliniek…..ondertussen waren we 10 maanden verder met nog meer klachten en stress!
In oogkliniek dtelde de orthoptist prismawaarde v 14 (!!!!) Vast…..nieuwe brilglazen….en vanaf dat moment veel beter en had ik geen dubbelzicht meer….vooruit ziende….eind februari 26 evaluatie en 7+7 micht behouden blijven…oogarts eri me wel dat ik nog alijd kans had op slechtere dagen door stress, ziekte of moeheid
Ook door netvliesbergje onscherp zicht….waar ik moet mee leren leven….en dat probeer ik…mazr nu juist een kleine week meer onscherp zicht in de verte….
Bijkomende info: heb enkel.prisma in mijn ver zicht bril…..leesbril 4,75 is zonder prisma
??? Zijn er mensen op dit forum.pet eventueel gelijke klachten??1 reactieReagerenAn17 mei 2026 om 15:04Ik heb last van linker oog in allebij de hoeken net of er wat zit ,scgrijnd ook,ik kreeg dit in giethoorn ,op een boederij bij bos gebied.
Reageren