Zoeken Vraag het forum

spastische oogspieren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag forumbezoekers, ik wil jullie heel graag het volgende voorleggen en weten of er iemand is die hier ooit eerder van heeft gehoord. Ik heb last van spastische oogspieren/krampen, nu sinds 3 weken. Ik word er helemaal gek van want ik kan er niet van slapen. Overdag gaat het wel, af en toe wat gevoelige oogspieren, maar zodra ik mijn ogen sluit, spannen mijn oogspieren steeds aan, en doen pijn.
    Ik ben inmiddels 2 x bij de huisarts geweest. Heb Oxazepam en Temazepam gekregen, bloed geprikt voor TSH (verdenking ziekte v Graves), en uitgebreid oogonderzoek gehad bij de optometrist. Bloeduitslag is nog niet binnen, uit het oogonderzoek kwam niets bijzonders, alleen dat ik een andere leesbril moest. Die heb ik dan ook direct besteld.
    Dit probleem is ontstaan op de dag dat ik een wortelkanaalbehandeling in de bovenkaak heb gehad (25 april). Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, ik heb mijn tandarts gevraagd of het kan, hij heeft nog niet geantwoord.
    Verder had ik ongeveer 2 weken voor 25 april plots last van draaiierigheid, als ik mijn hoofd in een andere stand bracht. De huisarts deed de zgn kiepproef, en zei dat ik waarschijnlijk een virus op mijn slakkenhuis had, dit zou vanzelf weer overgaan.
    Inmiddels beginnen de veel te korte nachtrusten hun tol te eisen, ik ben verschrikkelijk moe en maak me uiteraard ook veel zorgen over wat het kan zijn. Overdag soms paniekaanvallen, trillen, zweten, misselijk, eten doe ik minimaal met grote tegenzin.
    Vanmiddag weer naar de huisarts, nu hopelijk met een verwijzing naar de neuroloog…..
    Als je zoekt op internet kom je van alles tegen (MS kan op deze manier beginnen, tumor enz enz), en daar word ik niet rustiger van dus ik probeer het te beperken en het hier te plaatsen. Bedankt voor het lezen….

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)