Zoeken Vraag het forum

spastische oogspieren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag forumbezoekers, ik wil jullie heel graag het volgende voorleggen en weten of er iemand is die hier ooit eerder van heeft gehoord. Ik heb last van spastische oogspieren/krampen, nu sinds 3 weken. Ik word er helemaal gek van want ik kan er niet van slapen. Overdag gaat het wel, af en toe wat gevoelige oogspieren, maar zodra ik mijn ogen sluit, spannen mijn oogspieren steeds aan, en doen pijn.
    Ik ben inmiddels 2 x bij de huisarts geweest. Heb Oxazepam en Temazepam gekregen, bloed geprikt voor TSH (verdenking ziekte v Graves), en uitgebreid oogonderzoek gehad bij de optometrist. Bloeduitslag is nog niet binnen, uit het oogonderzoek kwam niets bijzonders, alleen dat ik een andere leesbril moest. Die heb ik dan ook direct besteld.
    Dit probleem is ontstaan op de dag dat ik een wortelkanaalbehandeling in de bovenkaak heb gehad (25 april). Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, ik heb mijn tandarts gevraagd of het kan, hij heeft nog niet geantwoord.
    Verder had ik ongeveer 2 weken voor 25 april plots last van draaiierigheid, als ik mijn hoofd in een andere stand bracht. De huisarts deed de zgn kiepproef, en zei dat ik waarschijnlijk een virus op mijn slakkenhuis had, dit zou vanzelf weer overgaan.
    Inmiddels beginnen de veel te korte nachtrusten hun tol te eisen, ik ben verschrikkelijk moe en maak me uiteraard ook veel zorgen over wat het kan zijn. Overdag soms paniekaanvallen, trillen, zweten, misselijk, eten doe ik minimaal met grote tegenzin.
    Vanmiddag weer naar de huisarts, nu hopelijk met een verwijzing naar de neuroloog…..
    Als je zoekt op internet kom je van alles tegen (MS kan op deze manier beginnen, tumor enz enz), en daar word ik niet rustiger van dus ik probeer het te beperken en het hier te plaatsen. Bedankt voor het lezen….

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat de wortelkanaal behandeling er iets mee te maken heeft.
    Was het een van voor- of hoektanden die behandeld is?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie. Ja, het was een hoektand. Maar dan is het toch vreemd dat ik problemen heb met 2 ogen? Of niet? Gisteren bij de huisarts geweest. Volgens hem is het stress. Ik betwijfel dat. Ik vind het nog steeds raar dat het na die wortelkanaalbehandeling is begonnen. Heeft u een idee waar ik hier meer info over kan vinden?

Reageren
    John (moderator)

Het is inderdaad wel een beetje vreemd dat het beide ogen zijn.
    Wacht niet op een telefoontje van de tandarts maar ga er even langs. Het heeft mogelijk iets met de verdoving te maken.

Reageren
Reageer op: spastische oogspieren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.