- Kelly24 oktober 2017 om 23:44
Beste,
Ik heb al zo kang ik kan herinneren last van mijn spieren en/of gewrichten, voornamelijk in mijn nek en linker schouderblad.Mijn huisarts is radeloos en ik zelf ook, dat hij me maar diazepam voorschrijft met handen voor zijn ogen. maar hier wil ik niet steeds naar grijpen aangezien ik merk dat ik steeds een hogere dosis nodig heb. Ondanks dat ik er heerlijk van slaap maakt dit me zeer moeilijk wakker in tegendeel met temazepam (niet voorgeschreven)
Het is ja.. hoe moet ik het uitleggen. Mijn spieren verkrampen zich dus elke dag, dit maakt mij na bijv een lange werkdag 10x meer verrotter dan een ‘normaal’ persoon laten we maar zeggen, aangezien het veel
meer energie van mij vraagt waardoor ik altijd moe/lui ben. Ik heb vele dingen geprobeerd, oa cesartheraphie, dry needling bij de fysio, het kraken (wat ik heerlijk vind) ontspanningstheraphie, massages, en etc. Na een heerlijke massage voel je binnen een tijdje al weer de knopen zitten. Ook tril ik altijd en kan ik geen jointjes draaien, dit rook ik voor het slapen gaan aangezien me dit wat ontspannender en sufjes maakt. Als ik probeer te onstspannen krijg ik de heletijd stuiptrekkingen wat zeer irritant is, voor het slapen gaan lig ik eerst nog een kwartier te shocken. In mijn slaap ben ik vaak ook erg onrustig (als ik niet blow) wat mij dus niet uitgerust wakker maakt. Inslapen en het optijd slapen is een probleem, maar uitslapen kan ik gemakkelijk tot een uurtje of 4. Het belemmert me veel dagelijkse afspraken omdat ik altijd lig te slapen overdag. Ik kan hier eerlijk gezegd gewoon om huilen, al dit gedoe en al die pijn bij elk activiteit, alsof er messen in me schouderblad worden gestoken. In mijn nek voelt het altijd alsof me spieren zo strak staan dat het trekt. Als je het voor je ziet zie je dat een kant van mijn schouder veel hoger en strakker staat dan de andere.Ik zoek veel op internet naar oplossingen en etc, maar het omschrijft het allemaal net niet vergeleken met mijn aandoening, en de oplossingen zijn niet werkend. het voelt ook niet serieus genomen, geen begrip van mensen om mij heen, of mijn huisarts en ik snap het zelf ook allemaal niet meer.. wat is het en wat kan ik hier aan doen? Zelfs sporten heeft geen invloed!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2017 om 00:34Laat je door de huisarts verwijzen naar een reumatoloog
ReagerenKelly29 oktober 2017 om 08:51Helaas worden mijn klachten niet echt serieus genomen, maar aangezien ik steeds blijf komen met klachten en vragen naar oplossingen krijg ik maar diazepam voorgeschreven. Lekker serieus ook vind jd niet?
ReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2017 om 10:50Dan moet je wat assertiever bij die huisarts zijn. De problemen lossen niet op dus vraag een verwijzing en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
ReagerenKelly4 november 2017 om 02:31hij heeft me nu wel een doorverwijzing gegeven om een röntgenfoto / MRI te maken, vraag me af of dit hierop te zien is. Ik heb eerder foto’s laten maken maar toen deden ze alleen precies dat gedeelte, zo kon je dus niet zien of het misschien ergens anders vanuit straalde. Ik moest alleen even checken ivm me zorgverzekering, maar als het geen nut heeft zal ik ook niet de moeite gaan nemen. Ik betwijfel het
ReagerenKelly4 november 2017 om 03:11ik lees een stuk over fibromyalgie, aangezien ik opmerkte dat dit Symdroon het meeste op mijne lijkt, zag ik dit staan: “Gewoonlijk herstelt het lichaam zich ’s nachts. Fibromyalgiepatiënten slapen vaak slecht (door pijn, ongemak), waardoor hun lichaam onvoldoende tot herstel komt.”
Zal dit de reden zijn dat ik de hele dag zou willen slapen? Ik zet 20 wekkers, ik heb minimaal 7,5 uur slaap en alsnog word ik niet wakker! Ik voel me zo verrot dat ik gewoon de hele dag wil slapen, uit bed komen is dan zeer lastig. Hierdoor is het wel eens gebeurd dat ik mij verslaap voor werk (wat misschien om 4 uur begint) ik schaam me dood hiervoor! Waarom overkomt me dit steeds? Afspraken sochtends zijn niet te maken met mij. Optijd op school of werk komen sochtends vroeg is bijna onmogelijk. Het komt wel eens voor dat ik ochtend werk moet doen, waarbij ik om half 5 op moet staan.. ik weet gewoon dat ik niet vroeg kan slapen, en al helemaal niet vroeg kan opstaan, haal ik dan maar een nachtje door en ga ik rond 9:30 pas slapen, na het werken. Ik weet gewoon al dat als ik ga slapen ik never nooit optijd wakker word, Dus uit voorzorg dan maar zo..
Reageren