- Anoniem20 juni 2018 om 18:20
Hallo,
Ik ben enorm bang dat ik een koortslip krijg en daarmee mijzelf indirect besmet met herpes genitalis door bijvoorbeeld een kus aan mijn vriendin te geven en haar vervolgens mij te laten pijpen.
Het is dus zo dat ik gister orale seks heb ontvangen en tot nu toe nog geen koortslip heb. Het probleem is dat ik het heel lastig vind om in te schatten wanneer ik een koortslip krijg, doordat ik de tinteling bijna nooit voelt. Er ontstaat op een gegeven moment gewoon een plekje…
Het RIVM beschrijft de besmettelijkheid pas vanaf het moment dat er klachten zijn, maar ik lees overal dat je een tijdje voor de klachten ook al besmettelijk kan zijn.
Wat kan ik het beste doen? Er van uitgaan dat ik niet besmettelijk ben als er niets te zien is en ik voel niks, of het er niet op gokken en orale seks vermijden?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 juni 2018 om 18:29Volg de info van het RIVM… Een koortslip is alleen besmettelijk als er ook blaasjes/windjes zijn. Als de blaasjes zijn uitgedroogd en er korstjes op zitten is het al niet mer besmettelijk
ReagerenAnoniem20 juni 2018 om 18:42Dankuwel! Dus als ik het goed begrijp heb ik eigenlijk helemaal geen kans gelopen aangezien er simpelweg geen blaasjes of wondjes waren?
ReagerenJohn (moderator)
20 juni 2018 om 18:57juist. Bij een koortslip is dat zo
ReagerenAnoniem20 juni 2018 om 19:20Dat er dus echt zichtbare symptonen moeten zijn voordat een koortslip besmettelijk is bedoelt u met “Bij een koortslip is dat zo”
ReagerenAnoniem20 juni 2018 om 19:21Sorrry hoor, maar dan heb ik t weer op een rijtje haha
ReagerenJohn (moderator)
20 juni 2018 om 19:21juist
Reageren