- Jw12 juni 2018 om 16:44
Hoi allemaal.
Ik ben de afgelopen weken 10tal keren naar de dokter gegaan en uiteindelijk is er uit gekomen dat ze denken dat ik chronische hyperventilatie heb.
Ik vind het erg moeilijk te geloven omdat ik soms ook een paar klachten vergeet te zeggen en omdat mijn klachten de hele dag blijven. Ikkan niks meer zelfs in bed liggen gaat moeilijk.
Hier is een lijstje met klachten:
Het begon met vooral vaag in het hoofd, het gevoel alsof er een knik in me hoofd zit en alles voelt raar.
Mijn handen voelen raar aan, mijn voeten voelen raar en ik heb soms steekjes in me been of arm. Ook voelt het vaak alsof iemand me arm. Afkneld of dat er iemand bij me pols de hele tijd met zijn vinger zit te drukken. In me borst heb ik ook een heel onaangenaam gevoel en ik heb het idee dat het soms erger word als ik me beweeg of diep inadem. Me mond voelt raar en een rare smaak heb ik. Ook voelt me gehemelte en tong raar. En zo nog een hele waslijst met klachten.
Mijn borst is wel al nagekeken en ik heb een ct scan van het hoofd gehad, maar omdat ik me de hele dag zo voel vanaf het moment dat ik wakker word weet ik niet goed wat ik moet…Ik moet wel naar een psycholoog maar dat duurt ook weer 2 weken en ik heb het gevoel nu dat ik het allemaal even niet meer aankan. Mijn ouders begrijpen het niet en worden ook boos dat ik niet naar school toe ga..
Heeft iemand tips voor mij?Groetjes
Meisje van 187 reactiesReagerenJw12 juni 2018 om 16:51Toevoeging:
Ik ben ook heel zwak en heb vaak weinig kracht in me handen
Als ik loop loop ik raar en verlies ik vaak evenwicht
En als ik stil sta voelen mijn bene ook heel raar aan.
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2018 om 17:01CHV is toch wel mogelijk hoor. Je zou wel al naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen
ReagerenJw12 juni 2018 om 17:19Ik ben inderdaad al 1 keer bij de fysio geweest.
Helaas heb ik nu nog meer om over te piekeren, hij zei dat ik wel spierspanning had, maar omdat mijn klachten vooral aan de linkerkant zijn vind hij het raar want dat komt niet voor bij hyperventilatie.
Ik ben daardoor ook banger nu
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2018 om 17:24Bij hyperventilatie zijn de klachten juist aan de linkerkant van het lichaam
ReagerenJw12 juni 2018 om 17:29Oh wat gek dat hij dat dan zo zegt.
Nog een vraagje.
Als ik in de douche de docuhestraal links op. Mijn handen laat dan voelt dit vervelend en tinteling maar rechts is dit niet daar voelt het normaal…
Sorry ik weet het ik ben een stresskip maar mijn wereldje is door deze klachten heel klein geworden..
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2018 om 18:01Ook dat is dan heel normaal
Reagerenjw12 juni 2018 om 18:58Bedankt voor je reacties!
Het is heel vervelend maar ik heb het gevoel als het ene gerust is gesteld is er weer wat anders.
Bijvoorbeeld dat bij me borst straalt vanuit me rug, bij me rug links boven voelt het netalsof iets bloed ofzo en het drukt heel vervelend…
Reageren