- Anoniem21 oktober 2015 om 08:13
Mijn naam is hans ik heb al een keer geschreven op dit forum ,maarvk heb nog geen goede reactie gehad . Ik slik al 15jaar paroxetine ik heb dat toen gekregen omdat ik burn-out ben geraakt door omstandigheden .omdat ze langs alle kanten aan mij trokken ben ik in dagbehandeling gegaan . Dat was geen goed besluit . Daar ben k ook aan de seroxat gekomen . Na dat ik daar ben weggegaan ben ik na een tijd weer gaan werken om van alle gezeur af te zijn ik heb dat 15jaar volgehouden vorig jaar augustus storten ik weer in na enkele weken ging het weer wat beter toen moest ik weer maar gaan reintergreren wat mislukte na 6 weken weer thuis maar slechter als eerst toen toch maar op aandringen va de psycholoog naar de psychiater gegaan . Daar kreeg ik mirtazapine dat 4weken geslikt maar werkte meet . In januari weer integreren wat niet goed ging maar toch volhouden ik moest wel na de mirtazapine kreeg ik welbuterin maar dan moest ik wel van de seroxat gaan afbouwen . Van 20mg zit ik nu na 2maanden pp 5mg ik voel me vreselijk . Ik werk 6uur per dag maar dat gaat eigenlijk niet . Ik begin in de morgen met huilen en als ik naar bed ga is het nog zo . Op mijn werk kan ik me nog inhouden maar zodra ik naar huis ga begint het weer als thuis kom ga 2 uurtjes rusten als ik allen Ben huil ik veel in gezelschap hou ik me in . Ben eigenlijk ten einde raad . Ik ben nu thuis aan het klussen en heb voorduren huilbuien .
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 oktober 2015 om 09:39Hallo Hans,Dat is een bekend probleem van de paroxetine.
Lees eens deze discussie:
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/medicijnen/195632-stoppen-met-paroxetine-bijverschijnselenAnoniem21 oktober 2015 om 11:47Afbouwen van paroxetine, zeker na 15 jaar gebruik (wat trowuens absurd lang is!) moet uiterst langzaam en voorzichtig geschieden. Helaas leveren de fabrikanten hier geen informatie over aan.
Daar is meer dan genoeg over geschreven op dit forum, o.a. in de door Tandor aangehaalde draad, die wel heel erg lang geworden is.Alleen al vna 20 naar 10 mg kost minsten enkele maanden en van 10 naar 5 moet in super kleine stapjes van maximaal 10% per verlaging en soms nog langzamer. Tussen de stappen moet zeker 3 weken zitten, soms 6 weken of nog langer. Lees ook de artikelen over de afbouwstrips van dr. Peter Groot en de vele andere artikelen over dit onderwerp.
Klaas
Reageren