afkickverschijnselen paroxetine

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
  • #1

    Hallo allemaal. Ben sinds 6 mnd gestopt met paroxetine. Ik voel me echt klote. Heb wel een aantal berichten gelezen op het forum, maar heb ook veel andere klachten. `heb veel gezocht naar sites waar ik de afkickverschijnselen kon vinden, dat ik kan zien dat het wetenschappelijk vast staat wat ik nu allemaal voel en door maak. `maaar helaas ik kan nergens wat vinden. `mijn verschijnselen zijn, hoofdpijn., pijnen overal in mijn lichaam (met name hoofdpijn , rugpijn, pijn op mijn borst) , verder heb ik veel last van duizelingen, concentratieproblemen, tintelingen in armen en handen. `ook heb ik een slap gevoel in mijn benen., Ook voel ik me weer zeer angstig worden en ben ik enorm gespannen. Heb vorige maand hyperventilatie gekregen, wat resulteerde in een enorme paniekaanval met hevige hartkloppingen. Ik slikte dit middel ongeveer 12 jaar tegen angst en depressie. Toen ik het middel slikte voelde ik me 1000 x beter dan nu. `ik zat zelfs te twijfelen om het weer te gaan gebruiken, maar heb toch besloten om door te zetten. `mijn vraag is: zijn er mensen die deze verschijnselen herkennen? Want ik weet echt niet meer of het nu afkickverschijnselen zijn of iets anders. Van de artsen en psycholoog krijg ik ook alleen maar vage antwoorden: ja het kan door het afkicken komen. Ze kunnen me niets zeggen wat wetenschappelijk vast staat. Alvast bedankt.

    Reactie
    #2

    Lees verder op:

    Stoppen met paroxetine, bijverschijnselen
    http://www.dokter.nl/forum/Medicijnen/195632-stoppen-met-paroxetine-bijverschijnselen.html

    Reactie
    #3

    Afkickverschijnselen:
    Flitsen in je hoofd, draaieriger dan daarvoor, veel buikkrampen, diarree, zweetaanvallen, doofheid, hoofdpijn

    Ik ben gestopt met Seroxat omdat ik er enorm boos van werd en draaierig werd en diarree kreeg en vergeetachtig niveau 9 !!!

    Benauwdheid, in paniekaanval blijven hangen, zweetaanvallen, enorme dorst, nivo 10 !!

    Enorme buikkrampen en diaree, slecht zien, geen concentratie meer, hyper en dol nivo 9 !!

    En noem maar op. Dit was nog niet eens alles, ik ben de rest alweer vergeten. Lekker hoot die Seroxat, echt chemisch!

    Dit raad ik aan: een natuurlijk product waar je rustiger van wordt in te nemen waar je zowiezo geen bijwerkingen van gaat krijgen!

    Dat werkt het beste!

    Reactie
    #4

    ja ik herken ze zeker want ik heb hetzelfde gisteren de dokter er nog over gesproken die zei in 1e instantie van misschien is het beter als je een paroxetine tabletje neemt ik heb daarop geantwoord dacht het niet.
    ik neem de misselijk,duizeligheid en hoofdpijn wel op de koop toe inclusief de bibbers, maar ik hou vol

    Reactie
    #5

    Hallo iedereen,

    Ik ben gaan afbouwen met paroxetine, ik was erg angstig en somber
    En heb toen paroxetine voorgeschreven gekregen van de psych, ik slikte het een jaartje ongeveer ik had een afbouwschema gekregen van 30 naar 20 naar 10 naar 5 en toen 2,5 nu heb ik dinsdag me laatste kwart ingenomen ik heb nog geen afkickverschijnselen waardoor ik niet meer kan functioneren, maar ik schrik mr
    Kapot van alle verhalen. Als ik de lichaamlijke verschijnselen zo erg krijg kan ik er nog wel mee omgaan, maar ben erg bang voor het psychische. Ik wil mezelf graag onder controle houden...

    Ik ben bang voor wat komen gaat... Iemand tips of geruststellingen?

    Reactie
    #6

    Hallo Bangerd, het hoeft jou niet te gebeuren hoor. Iedereen reageert immers anders op medicatie. Probeer nou niet nu al angstige, negatieve gedachten te krijgen, want daar help je jezelf niet mee. Blijf positief. Het gaat nu toch goed? Succes!

    Reactie
    #7

    Hallo Daan

    Positief blijven is voor mij altijd best moeilijk geweest, maar ik probeer het nu toch ik lig nog niet plat en kan nog redelijk functioneren misschien kan ik ook maar beter niet meer de verhalen opzoeken.
    Ik las trouwens ook een paar goede verhalen dus dat scheelt het is wel fijn om mijn ervaringen en gevoel te kunnen delen

    Reactie
    #8

    Positief blijven is natuurlijk altijd goed maar in de gruwelijke hel van PAroxetine withdrawal/onttrekking valt er voor de honderdduizenden slachtoffers weinig positiefs meer te beleven als je leven wordt gedegradeerd tot kotsen, diarree, stroomschokken, hallucinaties en extreme ziekte en dit voor maanden tot jarenlang...
    En ik spreek uit ervaring!
    Het is zaak om heel heel heel erg langzaam af te bouwen, nooit doseringen over te slaan of afwisselend te doseren maar elke 3-6 weken maximaal 10% van je dosis afhalen.
    Alleen zo kan het risico op een gruwelijke en potentieel fatale afkick drastisch verlaagd worden.
    Zie ook:
    paxilprogress.org
    survivingantidepressants.org
    http://antidepressantwithdrawal.info/

    De laatste site bevat ook een Nederlandstalig gedeelte, de vertaling is overigens van mijn hand.

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Het is lang geleden maar heb je ooit antwoord gekregen op dit bericht?

    Groetjes,

    jannagruisinga

    Reactie
    #10

    Anderhalf jaar geleden kreeg ik paroxitine voorgeschreven door me huisarts.
    De laaste maanden is mijn geheugen een groot vergiet... ik vergat alles en kom me zelfs niet meer herinneren wat we de vorige dag hadden gegeten.
    Het liefste lag ik de hele dag en nacht in bed.
    Vorige week had ik er genoeg van en ben er mee gestopt.

    Mijn geheugen begint weer te werken...gelukkig.
    Slaperigheid word ook lekker minder.
    Alleen duizeligheid en diarree kwamen er voor in de plaats...och...dat zal ook wel weer overgaan.

    Reactie
    #11

    ik heb deze klachten ook maar ik krijg meestal rond 6 uur s,avonds net een soort koortsaanval dan lig ik meestal een dik uur te shaken in bed met 3 dekbedden op mij heb jij dat of herken je dat ook? maar ik ben erweer aanbegonnen ik kan niet meer zonder groetjes mariet

    Reactie
    #12

    ik slik prometacine,clorazepaat,zoplicon,tramadol,seroquel,gistern was ik by myn huisartst,hy zet allees stop.hy zegt ik ben nit je dieler.hy wil my in het ggz stopen,da heb ik al lang me gestopt,die zyn echt gek!!wegen mishandeling in 2007,was ik da wegen mishandeling.idere dag een snoepje mer.en nu niks mer.

    Reactie
    #13

    Hey hallo, ook ik stop na 12 jaar met deze medicijn. Nooit gedacht dat het me zou lukken! Helaas heb ik last van. Afkickverschijnselen. Volgens bij sluiting zijn er geen sprake van "afkick" maar mijn gevoel zegt toch iets anders! Via een homeopaat heb ik natuurlijke vervangers. 12 jaar lang zijn gevoelens onderdrukt ik ben klaar voor om mijn onderdrukte gevoelens weer te mogen ontmoeten en aantegaan.

    Maar heb je echt wetenschappelijke feiten nodig! Aanvaar je afkick verschijnsellen en win je gevecht. Met de wetenschap en dat je op jezelf mag vertouwen.

    Sterkte

    Reactie
    #14

    Hallo,
    Ben momenteel ook aan het afbouwen van seroxat. Nam 20mg en nu nog 10 mg. Buiten wat stroomschokken die soms door mijn lichaam gaan viel het mee. Maar nu opeens weer een angstig gevoel en draaierig gevoel, tintelingen in armen. Weet niet goed of het van het afbouwen is of dat het een terugval is van de angstaanvallen waar ik in de 1ste plaats seroxat voor had gekregen. Zijn er mensen die ondertussen volledig afgekickt zijn en deze verhalen herkennen? Vanaf wanneer gaat alles beter en hoe snel bouwden jullie af? Nemen jullie eventueel iets alternatief nu? Alvast bedankt voor de tips!

    Reactie
    #15

    Sharon, dit wijst overduidelijk op onttrekkingsverschijnselen. De stap van 20 naar 10 is een halvering en dus veel te snel. Maximaal 5-10% dosisverlagin per 3-6 weken is de enige veilige manier. En zeker als je onder de 10 mg komt wordt het een zeer riskant gebeuren.
    Alles is tot uit den treure beschreven in onderstaande thread. Lees deze helemaal door, kost je misschien een dag of wat maar dan weet je alles!

    http://www.dokter.nl/forum/Medicijnen/195632-stoppen-met-paroxetine-bijverschijnselen.html

    Reactie
Reageer op: afkickverschijnselen paroxetine
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief