Zoeken Vraag het forum

Paroxetine afkicken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Preciosa

Beste iedereen,

Ik ben in sinds 2 a 3 maanden begonnen met Paroxetine wegens angstaanvallen. Dit kwam door de stress door werk/school die ik had opgebouwd. Ik ben pas 20 jaar en de dokter zei al dat het in de familie zat de depressies etc. Daarom heeft hij me dit aangeboden voor een aantal maanden om mijn lichaam weer ‘op orde te krijgen’. Ik volg ondertussen ook een soort ademtherapie om weer op een normaal niveau te functioneren. Nu ga ik i.p.v. elke week om de twee weken omdat het beter ging. Maar dat is nu dus weer veranderd. Ik volg nu ook rustpauze’s, ik werk namelijk op kantoor achter een computer waar het nogal chaotisch is. Dus schouders laten zakken en totaal ontspannen.

Nu heb ik gevraagd aan de dokter of ik mocht stoppen, hij raadde me aan ma/woe/vrij een halve te gaan nemen. Dit ging in het begin ook zo, een hele was al te zwaar voor me wanneer ik steeds flauwviel. Ik deed er ongeveer een kwartier over om op te staan, heb zelf al een lage bloeddruk. Nu na een periode ging het beter met me ik kon weer normaal functioneren.
    Ben nu bezig met het afbouwen maar ik heb heel erg last van een soort ‘flitsen’ en enorme duizeligheid. Ondertussen ben ik ook begonnen met sporten om de afleiding te vinden en beweging zodat ik geen angstaanvallen meer krijg. Helaas krijg ik die nu wel weer nu ik aan het ‘afkicken’ ben. Iemand raad hoe ik dit kan doorstaan? En hoelang zoiets gaat duren dat ik me weer normaal ga voelen? Vind het doodeng die duizeligheid. Ik heb dus ook last van een soort hartklopping erdoorheen. Niet dat ik helemaal van slag raak meer een soort ‘shock’

1 reactie
    Reageren
Reageer op: Paroxetine afkicken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.