afkickverschijnselen paroxetine

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
  • #46

    het bericht hierboven van johanna

    Reactie
    #47

    Hoeveel Paroxetine gebruikte je en hoe heb je het afgebouwd?

    Reactie
    #48

    Hallo,

    Door omstandigheden was ik vergeten mijn paroxetine te bestellen. ik heb ze nu een week niet geslikt en ik zweet vreslijk, maar heb het ijskoud, shake, ben misselijk, heb diaree! en dat omdat ik die rotzooi een week niet heb genomen! ik had nog gedacht dat het zon zooi zou zijn, heb het nu een jaar iedere dag 20 mg. ook heb ik nooit meer zin in seks sinds ik het gebruik. ik wil heel graag stoppen omdat ik me net een drugsverslaafde voel, hebben jullie tips? ik ga iig maandag mijn huisarts bellen.

    Reactie
    #49

    het beste kan je meestal langzaam afbouwen. Dat heb ik met een ander middel in het verleden wel gedaan.
    heb zelf gemerkt dat de biochemie van je lichaam erg belangrijk is bij zogenaamd psychische klachten, je kan het een niet van het ander scheiden.
    Wel belangrijk om te zorgen voor de juisten voedingsstoffen, zodat je minder klachten ervaart. Het beste is zo min mogelijk geraffineerde suiker en verder zorgen voor voldoende eiwitten. Uit eiwitten maakt je lichaam bepaalde neurotransmitters aan; stofjes die een soort regelaars zijn en ook kunnen helpen om beter in je vel te zitten. Zo zit er in onder ander linzen en tonijn een stofje, tryptofaan genaamd, waaruit je lichaam serotonine aanmaakt. Ook lysine is belangrijk, een tekort daaraan kan ook angstig maken.
    Verder wat vitamientjes, zoals vit B + D en wat magnesium, wat omega3 vetzuren.
    je kan ook eens zoeken op internet, onder andere naar manieren om je serotonine te verhogen.

    Reactie
    #50

    hallo klaas en anderen,

    klaas, goede vertaling en schrikbarend herkenbaar, ik voldoe aan alle kenmerken die je noemt na een te snelle afbouw van 20 naar 15 naar 10 naar nu ruim een week niks, idd, van 10 naar niks is verschrikkelijk en doodeng, jouw vertaling maakte het er niet minder eng op, goeie site voordat je wilt gaan stoppen! Achteraf had ik t ook liever anders aangepakt, maar al een week onderweg kan ik niet vinden wat nu het beste te doen? De halfwaardetijd is maar kort, dus het is nu uit mn lijf maar dus niet uit mn gestel, ik kan ook nergens tips en tegenmiddelen vinden... advies? uitzitten? liever niet, maar herstarten? Rust nemen of toegeven aan de slapheid en vermoeidheid is hier geen optie met 3 kleine kinderen (waarvan de oudste gehandicapt en de jongste nog een baby)...

    Reactie
    #51

    Als ik ergens spijt van heb in m'n leven dan is het wel dat ik 4 jaar terug paroxetine ben gaan slikken. Ik ben zelf altijd tegen medicatie geweest. Maar de huisarts zei dat ik paniekaanvallen had (2012 was dat) en schreef oxazepam voor. Toen al heb ik altijd het idee gehad dat ik niet de " normale" paniekaanvallen had maar kon het niet iets anders zijn? Nee, het is paniek, zei de huisarts. En omdat o oxazepam zeer verslavend is en ik er steeds meer van nodig had moest ik aan de paroxetine. Het idiote is dat ik me MET paroxetine niet beter ben gaan voelen, omdat ik best gevoelig ben en m'n emoties iets gedempt werden vond ik wel een klein voordeel maar alle bijwerkingen trekken dat beetje voordeel helemaal weg. De huisarts stelde voor om te verhogen want de 10 mg waar ik mee begonnen was was wel heel lage dosis. Maar hoe hoger de dosis hoe slechter ik me juist ging voelen. Omdat ik bij 20 mg me echt slecht voelde ben ik dus ook " cold turkey" gegaan een aantal weken terug en zou het liefst de TROEP NOOOIT meer willen aanraken maar nu ik overal lees dat de afkickverschijnselen niet binnen 3 weekjes weg zijn vraag ik me af wat ik het beste kan doen.
    Mijn eigen huisarts heeft dus blijkbaar ook helemaal geen weet van de ROTZOOI die ze mij voor heeft geschreven. Weet iemand iemand, die hier goed advies in heeft wat ik nu het beste kan doen? De hele weg "cold turkey" blijven uitzitten? (wat dus misschien tot anderhalf jaar kan duren, en daar zie ik best tegenop) Weer terug beginnen en dan heel langzaam afbouwen?

    Reactie
    #52

    Omdat je met de paroxetine ook al veel klachten had, is het nog maar de vraag, of het zinvol is om naar een hogere dosis terug te gaan.
    Je zou de huisarts kunnen vragen om diazepam voor te schrijven om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken. Als je die langere tijd zou moeten gebruiken, moet je die dan wel afbouwen nadien. Maar dat gaat makkelijker dan paroxetine.
    Omdat je een vrij lage dosis van de paroxetine had, hoeft dat niet perse zo lang te duren. Je moet zelf een inschatting maken, of je het aankunt om cold-turkey verder te gaan of dat je er een middel als diazepam bij gaat gebruiken.

    Reactie
    #53

    ik heb paroxetine 12 jaar geslikt. Ben sinds begin november direct gestopt. Tot nu toe nog nergens last van gehad.

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #54

    Ik ben 4 jaar geleden gestopt met paroxetine, ik heb het 5 jaar geslikt. Ik voelde me echt een GOD toen..Ik slik het nu niet meer sinds 4 jaar hebben ze me allerlei troep gegeven waardoor ik in een psychose terechtkwam. Ik ben nu clean maar mis wel dat zelfverzekerde gevoel van toen.

    Reactie
    #55

    zelf ben ik nu 5 maanden gestopt en ik heb dezelfde verschijnselen, ik heb wel van mijn huisarts oxacepam gekregen voor als ik weg moet en ik me vreselijk klote voel, ik heb sinds november 15 pillen gebruikt, ik vind zelf dat het niet veel is, maar ik heb ze dus altijd bij me, dat helpt ook

    Reactie
    #56

    Na 13 jaar paroxetine 20 mg te hebben geslikt ben ik in 14 weken gestopt.nu 10 weken paroxetine vrij maar voel me heel rot, last van hele erge spanningen inmijn boven lichaam waardoor ik savond niet inslaap kom.vind niks meer leuk en voel me aggresief naar andere mensen toe en ben zeer prikkelbaar.ik kan er niet goed met andere over praten want ze begrijpen het niet kan wel huilen.zit ik nu in de ergste fase of word het noch erger.

    Reactie
    #57

    14 weken was dus veel te kort....zeker als je het middel 13 jaar hebt gebruikt.

    De klachten die je nu hebt, zijn niet de klachten die je had waarvoor je het middel bent gaan gebruiken?

    Reactie
    #58

    Nee, de klachten waarvoor ik de paroxetinne slikte zijn weg.ik denk dat dit echt afkick verschijnselen zijn.kan iemand mijn raad geven wat ik op dit moment het beste kan doen.

    Reactie
    #59

    Je kunt er vrij weinig aan doen. Je zou eventueel aan je arts diazepam kunnen vragen voor een korte periode om de ergste klachten te verminderen.

    Reactie
    #60

    Heb nu erge paniekaanvallen en zie de wereld heel anders bang en een donkete wereld. Contact bij de huisdokter ,kan donderdag terecht maar heb nu zolang oxepam gekregen.houd het niet meer vol.kan niet meer eten vannaf gister middag. Moet ik nu doorzetten of toch weer met paroxetine bginnen. Bij de apotheek om raad gevraagd maar zegt dat ik naar de huisarts moet gaa n, want ze zei dat paroxetine na zoveel jaar ook mindet gaat werken.ik heb het idee dat mijn klachten voor de paroxetine nu weer terug komen. Heel angstig.

    Reactie
Reageer op: afkickverschijnselen paroxetine
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief