oxasepam en metoprolol

  • #1

    beste lezer

     

    graag zou ik wat antwoorden willen

    ik zal het verhaal even uitleggen

    afgelopen weekend do en vrij heb ik met een paar vrienden ghb en xtc gebruikt noet een groote hoeveelheid gewoon matig op zaterdag heb ik ook nog ghb gebruikt en zondag ongeveer 2 lijntjes speed dit was in de ochtend de rest van de dag voelde ik me prima tot in de avond ik ging wazig zien enorm duizelig geluiden werden anders hartkloppingen trillen zweten snel ademhalen etc ik dacht ik moet gewoon me bed in gaan dan gaat het wel over ik ben om half 11 op bed gaan liggen maar kon geen slaapvatten zweten trillen hartkloppingen rond 5 uur ben ik naar beneden gegaan en heb ik mijn hartslag gemeten deze was 170 ik heb overal wel gezeten en gestaan en besloot om 6 uur naar de huisartsen post te gaan daar zij de dokter me dat me hartslag 134 was en me zuursrof te hoog en ik kreeg van hem een oxasepam en nog 3 voor de rest van de dag na een uurtje begon me hartslag minder te worden maar ik voelde me nogsteeds niet goed alles was nog hetzelfde ik heb in de middag wat kunnen slapen en in de avond vroeg ook tot 6 uur toen ik wakker werd en opstond werd ik gelijk weer duizelig en alles begon weer opnieuw ik heb een afspraak gemaakt bij mijn dokter en kon 8 uur terecht trillend en duizelig etc zat ik daar en ook zij hielt vol je heb last van hyperfentilatie ze schreef me nog meer oxasepam voor samen met metaprolol ik heb dit gelijk ingenomen en ben op de bank gaan liggen werken aan me ademhaling na een klein uurtje srond ik op en voelde ik me al stukke beter maar wel heel sloom suf en wazig ik kon ook amper praten de rest van de dag heb ik rustig aan gedaan en nog 1 keer oxasepam genomen rond 12 uur was dat. nu zit ik net op dr bank en had besloten geen oxasepam meer te nemen en opeens word alles weer heel wazig duizelig druk op mw borst al me spieren in me nek en rug zitten vast zweten trillen koudehanden maar me hartslag is wek gewoon normaal ik weet niet zo goed wat ik moet doen want met oxasepam op ben ik een sombie maar zonder heb ik hier heel erg last van. ik heb niet het iedee dat ik bang of angstig ben totaal niet het is alleen heel vervelend hoe ik me voel en het maakt me onrustig. ik heb dit nooit eerder gehad en ben nu ook echt het tegenovergestelde van mezelf.

     

     

    Reageer
    #2

    ook wil ik er nog bij zeggen dat ik al vanaf zondag bijna niet gegeten heb en als ik een broodje probeer te eten word ik misselijk en krijg ik kotsnijgingen

    Reageer
    #3

    Blijkbaar toch weer een aanval van hyperventilatie.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

    Reageer
    #4

    bedankt voor je reactie

     

    helaas komt het niet echt in aanvallen het is er continu sinds zondag en op sommige momenten is het supper erg

    Reageer
    #5

    Ik geef je het advies om geen drugs meer te gebruiken. Het lijkt eerder op een soort van reactie van je lichaam dat zegt, niet doen. Probeer van de oxazepam af te blijven. Blijf niet teveel op de bank te zitten maar ga rustig buiten zitten of wat wandelen. Dat andere medicijn ken ik niet, vermoedelijk een bèta blokker? Als je weer wat gekalmeerd bent, zou ik in overleg met je arts hier ook mee stoppen.

    Reageer
    #6

    bedankt voor je reactie

     

    dat idee heb ik ook en ik heb er ook echt geen behoefte meer aan maar vind het raat dat het na 1 weekendje gebeurt.

    als ik naar buiten ga voel ik me ook niet best dan word zelfs een beetje paranoia ik heb ook zeker besloten geen oxasepam meer te nemen maar het is wel zwaar want ik voel me nog slechter.

     

    morgen zal ik opnieuw de huisarts bellen en overleggen ik heb het idee dat een hyperfentilatie geen 48 uur kan aanhouden

    Reageer
    #7

    Heel vervelend om te hebben... Je hebt de test gedaan?

    Reageer
    #8

    Hyperventilatie kan zeer lang aanhouden. Je zult het de tijd 'moeten' geven. Zie het als een soort van 'landen'. De bodyscan, wil ook wel eens helpen. Ook kan een wisselbad (koud-warm douchen) je lichaam helpen om de aanvallen te vermijden. Maar, dit zou ik icm met een bèta blokker NIET doen! Je hart krijgt dan namelijk een soort van schrik reactie krijgen.

    Overigens, is het niet raar dat je na 1 keer gebruik zo kunt gaan voelen. Ik kreeg na het roken van 1 joint een gigantische bad trip. Ik heb het nooit weer gedaan. Ik geloof dat ik hier wel twee weken last van had, maar het is lang geleden.

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Drugs zorgen voor veranderingen in je neurotransmitters, wat vervelende sensaties kan geven; zeker als er middelen gecombineerd worden. Ik zou  me niet zo laten meeslepen met de groep maar voor jezelf zorgen. Benzo's en bloeddrukmiddelen verminderen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verliezen aan vitaminen en mineralen.

    Zorgen voor evenwichtige voeding, je lever ontgiften en zorgen voor wat extra voedingsstoffen kan schelen. Middelen als glutamine en creatine verbeteren de gaba-aanmaak, wat ontspannend kan werken. Ook cbd-olie kan ontspannen. Bij aanhoudende klachten, naast doktersbezoek wellicht ook advies vragen bij orthomoleculair therapeut.

    Reageer
Reageer op: oxasepam en metoprolol
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief