- Anoniem31 mei 2015 om 08:48
Al bijna twee jaar heb ik bijna elke dag last van mijn buik. Ik weet niet echt hoe ik mijn uitleg moet beginnen. Elke dag moet ik ’s ochtends naar de wc en dat is al dan niet diarree (dus zeker niet altijd). Na een kwartier moet ik terug naar de wc en dat is dan ALTIJD diarree. Vaak/altijd moet ik op school ook nog eens. Maar dat is niet echt het ergste. Wat me echt stoort is dat mijn darmen (ik denk vooral mijn endeldarm) zeer onaangename geluiden maken. Het is echt heel ambetant tijdens toetsen en examens, dan schaam ik me rot en ik haat het van net tijdens een toets ofzo naar de wc te moeten. Anderhalf jaar geleden was ik na een vreemd restaurantbezoek drie dagen ziek geweest met veel bloed in mijn ontlasting. Het is ongeveer vanaf dan begonnen, maar het was zeker nog niet elke dag. Ik heb geen last van buikpijn of winderigheid tijdens het ‘proces’, dus denk ik niet dat het IBS is…Misschien is het de dagelijkse schoolstress ? Help !
1 reactieReagerenJohn (moderator)
31 mei 2015 om 13:10Stress zou kunnen, maar een bacteriële infectie is dus ook heel goed mogelijk. Zeker gezien het feit dat de klachten na een voedselvergiftiging zijn begonnen. Ik zou je dus willen aanraden om naar de huisarts te gaan en om een ontlastingsonderzoek te vragen.
Reageren