- Buikpijntje6 juni 2018 om 22:40
Ik ben een meisje van 17 jaar.
ik ben altijd al gevoelig geweest voor diarree etc met stress en spanning en was normaal volgens de dokter.
Het laatste half jaar , worden de klachten wel erger , maar niet dagelijks , de ene dag heb ik nergens last van , en de andere dag ben ik misselijk en constant boeren , en opgeblazen gevoel.
ik sta wel bekend met lucht inslikken en heb daar logopedie voor , maar zoals vandaag en gister hele dag opgeblazen , enorm vervelend natuurlijk.. het word erger na koolzuur houdende dranken en/ of teveel eten dan heb ik paar dagen buikpijn. Dus dat ontwijk ik zeker. Winderigheid heb ik ook & steken alleen met spanning.
weet iemand wat dit kan zijn ? En is dit iets om na de huisarts mee te gaan ?
ben verder niet ziek , geen bloed , en geen koorts of gewichtsverlies etc.
graag tips
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 juni 2018 om 22:42Ik zou er toch even mee naar de huisarts gaan.
ReagerenCatootje6 juni 2018 om 23:50Ik zou beginnen met een evenwichtig voedingspatroon, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat beter is voor je hele gezondheid. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels. Ook resistent zetmeel is gunstig voor je darmen. Kan je vinden op internet. Beter geen prik. Dat geeft sowieso verzuring van je lichaam. Verder kan je denken aan factoren als te weinig maagzuur, minder gezonde darmflora, candida enz.
Bepaalde voedingssupplementen kunnen ook helpen ondersteunen, kunnen ook helpen om minder stressgevoelig te zijn. Beste is misschien om advies te vragen op natuurgeneeskundig gebied, om het goed uit te zoeken. spanningen kunnen wel op je maag en darmen slaan dus ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en ontspanning. Misschien yoga doen.
Reageren