- Gerard7 januari 2018 om 20:41
Ik heb ook mijn leven lang last van een knoop in mijn buik veroorzaakt door allerlei vormen van stress. Vervelend als je midden in de nacht wakker wordt met een knoop in mijn maag, een soort harde hockeybal. Blijkbaar kunnen spanningen dat zelfs tijdens je slaap onbewust veroorzaken. Dat midden in de nacht wakker worden met een knoop veroorzaakt ook weer onrust en stress, en zo beland je in een soort vicieuze cirkel. Bijzonder dat je geest je lichaam zo kan beïnvloeden.
Ik geloof echter dat je lichaam omgekeerd ook je geest kan beïnvloeden. Tot kort geleden deed ik daarom vaak spier ontspanningsoefeningen, zoals genoemd in punt 3 van hierboven genoemde artikel. Hiervoor had ik altijd een geluidsbestand klaar naast mijn bed, vroeger op de walkman, tegenwoordig op de smartphone. Ik gebruik daarvoor de spierontspanningsoefening van ggz drenthe (aanspannen spieren, en vervolgens helemaal ontspannen). Dat werkt over het algemeen prima, tenzij je een echt grote vorm van stress hebt.
Probleem van deze spierontspannings oefeningen is namelijk dat deze (bijna) niet werken op de buikspieren. Ik heb allerlei middelen geprobeerd om van die hockeybal af te komen, van het doen van sit ups tot aan massage met een shiatsu kussen. Het werkte maar een beetje.
Recentelijk heb ik echter bij toeval een manier ontdekt die me wel helpt, en die ook nog eens te doen is zonder dat je helemaal wakker hoeft te worden, en ook nog eens bijna niets kost, wat ik graag deel, misschien dat het voor andere mensen ook werkt
Ik had een elektrisch massage apparaat gekocht voor enkele euro’s op een Chinese website. Dit is een apparaat die instelbare spanning zet tussen (herbruikbare) plakkers die op de huid worden geplakt. Een soort AED dus… toen ik een keer weer zo’n harde hockey bal in mijn buik had kwam ik op het idee deze bal tussen twee plakkers te plaatsen. In het begin was het vrij pijnlijk, de spanning moest op de laagste stand. Toch voelde het wel prettig, en langzaam kon ik de spanning steeds meer opvoeren. En na de massage hield ik er een heerlijk ontspannen gevoel aan over die ik helemaal in mijn hoofd voelde. Mijn hockeybal was weggemasseerd tot een soort schuimpje.
Geen idee of jullie iets hebben aan deze ervaring. Bij mij helpt het, en dat wilde ik even delen!
Hopeloos15 juni 2018 om 10:59
ReagerenHallo. Ik heb in de ochtend veel last diaree. Ik slik Thyrax 2 tabletten van 0.025 mg. Dit doe ik voor ik ga slapen. Kan Tyrax te maken hebben met mijn diarree in de ochtend. Wie kan mij helpen. Ik schaam me ervoor.
John (moderator)
15 juni 2018 om 11:09Dat kan heel goed een bijwerking van de Thyrax zijn
Reageren