Hoi John,
Ik had vanmiddag ineens weer een heftige pijn sensatie op mijn linker schouderblad en hierdoor merkte ik dat mijn hartslag omhoog ging met uitstraling naar mijn linker arm.
Op een gegeven moment merkte ik op dat ik door angst nog wat klachten erbij kreeg. Na een uur trok de schouderpijn definitief weg. En is mijn hartslag ook weer normaal.
Nu is mijn vraag kan die intense schouderpijn echt niet van mijn hart komen? Mijn hart is paar maanden geleden helemaal onderzocht en alles bleek goed.
Kan het anderzijds ook van mijn maag/slokdarm komen? Ik heb namelijk iedere dag bij wakker worden al pijn in mijn linker borst. Terwijl ik toch echt ontspannen en fijn wakker wordt.
Ik heb natuurlijk ook vaak last van mijn maag en slokdarm zoals paar dagen geleden globus.
Ik probeer te vinden naast mijn pychische klachten wat ik nu heb. Ik wil er heel heel graag vanaf namelijk.
Ik ben ook al maanden niet meer zo gespannen zoals ik in november februari en maar was. Ik merk door de medicatie citalopram echt wel verschil.
Er moet toch iets zijn waardoor dit weg gaat. Ik zit ook al een poos te denken aan een internist of een mdl arts.
Het is beslist niet je hart! En maag en slokdarm ook niet. De pijn aan je schouder kan door een spier worden veroorzaakt en dan spanning de oorzaak zijn Van je nek en schouderspieren. En het globus gevoel is angst/stress en hyperventileren. Je kunt natuurlijk een verwijzing vragen voor een MDL arts om naar je slokdarm en maag te laten kijken.
Niet lelijk bedoeld, maar ik gok dan dat na de verwijzing naar de mdl arts nog vele andere zullen volgen......
Hoi John,
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en mijn slokdarm en maag zijn recent 4 maanden terug bekeken.
Nu heb ik mijn verhaal uitgelegd en ook met betrekking tot mijn langdurige borstpijn en schouderblad pijn met armpijn. Ook heb ik sinds vorige week na een prikkelend hoestje. Ik hoest niet de hele dag maar wel vaak sochtends.
Nu mag ik een thorax longfoto laten maken. Meer omdat ik daar zelf op aandrong. Omdat ik toch ergens bang ben voor longkanker. Ook gezien de hierboven genoemde symptomen schouderbladpijn borstpijn al sinds november.
En als je nou eens eerlijk en objectief probeert terug te lezen in alle verschillende topics over die klachten?
Daar zijn ze allemaal al meerdere keren in verklaard. Dat is dus precies wat ik met mijn opmerking gister bedoelde.
Je blijft zoeken, want je wilt/kunt niet geloven wat angst en hyperventilatie met je kunnen doen.
Als uit deze foto niks komt, moet er een volgend onderzoek komen. En als daar ook niks uit komt, weer een ander. En ondertussen blijven je klachten gewoon bestaan omdat jij geen rust kunt vinden tot er een lichamelijke oorzaak is gevonden.
Als ik eerlijk en objectief ben Suus.
Dan weet ik dat ik lijd aan hypochondrie dan weet ik dat ik paniek aanvallen zo nu en dan heb.
Dan weet ik ook dat ik sinds november 22 borst problemen heb waarvan ik bang was dat het mijn hart betrof. De borstpijnen zijn er ook steeds vaker en langer. Dagelijks. Daarbij heb ik in de afgelopen maanden schouderpijn erbij gekregen en pijn uitstraling pijnen en gek gevoel in mijn linker arm en hand.
Daarnaast heb ik ook al een tijd een hoestje soort geprikkeld kuchje.
Zodra ik sochtends ontspannen wakker wordt dus echt ontspannen geen angsten begint de borstpijn dat gaat de hele dag zo door dag in dag uit.
En als ik dan kijk naar de symptomen van longkanker:
Oa
Borstpijn/ schouderpijn/ armpijn
Kuchje
Dat is wat ik dus ook heb.
En dat zijn dus ook allemaal klachten die passen bij angst/spanningen en hyperventileren. Het is maar wat je vinden wilt op google als je zoekt vanuit je angsten
Maar John,
Zie ik het dan echt allemaal verkeerd ik kijk vanuit mijn klachten. Deze symptomen komen toch overeen met dan van longkanker.
Alles komt vanuit angsten zeg je maar sinds die citalopram zijn werk is gaan doen heb ik nauwelijks stress en als ik angsten heb overwin ik deze gemakkelijker.
Ik ben echt vaak heel ontspannen en dan blijven die klachten er ook. Dat zegt toch ook wel wat
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dan maar het onderzoek eens afwachten. En wat als daar dan ook niets uit komt? Ga je dan googlen of je no geen andere aandoening kunt vinden waar de klachten bij zouden kunnen passen?
Was je nog niet onder behandeling bij een psycholoog?
Het kuchje wordt in een ander topic verklaard door laminaat leggen en volgens mij nog een "stoffige bezigheid".
En de andere klachten zijn al meerdere keren aan stress en angst gerelateerd.
Dat jij geen geen stress hebt,maak je mij niet wijs!
Want dan zou je hier niet bijna dagelijks een nieuw topic over je gezondheid openen.
En nogmaals, ik bedoel mijn reacties niet "lelijk" maar puur om te proberen tot je door te dringen.
Hé John,
Dat is inderdaad ook wat mijn huisarts zegt. Wat is het volgende hierna. Wat ga je dan laten onderzoeken.
Van die vraag ben ik me ook bewust. Ik ben inderdaad onder behandeling bij psycholoog. Ik zit nu in de oriënterende fase bij mijn nieuwe psycholoog in het ziekenhuis.
Hierna wordt er een behandelplan opgestart.
Ik voel eerlijk waar echt niet meer zoveel stress. Maar ik snap heus waar je me van probeert te doordringen. Ik wordt meer onzeker van mijn longklacjren of borstklachten terwijl ik echt op heelveel momenten gewoon ontspannen ben
sorry verkeerde bijnaam in vorige reactie moet zijn Joris aan Suus
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat stress nog heel lang door kan werken.
En dat je zelfs tijdens bijvoorbeeld ontspannings yoga gewoon kunt blijven hyperventileren, als je dat chronisch (en dus onbewust) doet. En jou klachten passen dus precies bij chronische hyperventilatie!
Vervolgens maak jij je al maanden druk om die klachten, dus je lichaam blijft in die stress modus, ookal ben op momenten in je hoofd wel even ontspannen.