- Joris21 maart 2023 om 22:29
Hoi John,
Na een tijdje weggeweest te zijn ben ik er weer omdat ik even advies nodig heb.
Ik heb na het avondeten weer pijn op mijn borst gekregen (ik heb roti gegeten wat nogal pittig was) achteraf spijt.
Nu heb ik sinds 18:30 uur al pijn op mijn borst wat niet weg gaat ook heb ik inmiddels al een uur opijn op mijn schouderblad.Verder hebi k gewoon kleur in mijn gezicht ben een stukje hard gaan lopen paar minuten ondanks pijn onder mijn oksel ter hoogte van borst kon ik gel doorlopen en kreeg tijdens het lopen ook Schouderpijn. Ook heb ik diverse trappen gelopen op mijn werk. de pijn blijft alleen. uitstralend naar mijn arm.
Ik weet na al die keren dat ik hier ben geweest om dit te bespreken dat ik uiteindelijk nooit een hartinfarct heb gehad.
Vorige week overigens uitslag gekregen van de cardioloog ook mijn Calcium score CT scan was goed score 0. Dus helemaal geen plak of aanslag in mijn kransslag aders.
Toch maak ik me nu weer zorgen vanwege de aanhoudende constante pijn. Maar wil niet onodig een huisartsenpost lastig vallen ook omdat het de laatste weken echt beter gaat met me onder begeleding van een psycholoog en psychiater.
15 reactiesReagerenJoris21 maart 2023 om 22:30Zou ik deze pijn kunnen hebben door het pittig gekruid eten?
ReagerenJoris21 maart 2023 om 22:38Me hartslag is overigens 90 per minuut terwijl deze bij mij doorgaans 60 is. En zit al een uur achter de computer te typen niet echt hard werken waarvan me hardslag omhoog zou gaan.
ReagerenRomy22 maart 2023 om 19:57Hoi
denk idd van het eten. Heb ik ook wel eens. Als het erg naar je schouder trekt denk ik meer aan gal of milt na het eten. Maar ja ben geen dokter en wil geen valse beweringen doen. Ik heb zelf iedere avond laatste tijd hart overslagen… lijkt ook met volle maag in verband te zijn.
gr
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2023 om 21:20ik heb roti gegeten wat nogal pittig was
ReagerenJoris24 maart 2023 om 17:32Hoi John,
Ik heb toch behoorlijk last en wil wat overleggen.
Ik heb al een paar uur last van pijn op mijn linker borst (een irritante koud gevoel met een soort druk gevoel. met uitstraling naar mijn linker arm met een tintelend gevoel in mijn hand.
om voor mijn gevoel uit te sluiten dat ik een hartaanval heb (en om de zorg niet te belasten met mijn klachten) ben ik 5 minuten op de hometrainer gaan fietsen en hierna 20 minuten hardloop schema gevolgd. (2 min hardlopen en 2 min wandelen dat 5 om 5) Trap lopen op mijn werk gaat ook prima.
Nu blijf ik ook tijdens het hardlopen last hebben hiervan. Kon wel gewoon prima hardlopen. Nu in rust heb ik uiteraard last.
Soms heb ik ook een pijnlijk gevoel op mijn schouder blad en onder mijn linker borst dat trekt na korte tijd weer weg alleen de pijn zoals hierboven beschreven op mijn linker borst, arm en hand blijft. Ik wordt hier echt gek van.
Verder heb ik gewoon kleur in mijn gezicht en ben ik niet benauwd of iets. En in rust voordat ik ging hardlopen was mijn hartslag 68 per minuut. (pols gemeten)
ReagerenSuus24 maart 2023 om 18:05Even zonder in detail te treden,maar ik weet dat John op dit moment even iets anders aan zn hoofd heeft en daardoor minder online is.
Als je je veel zorgen maakt, kun je dus beter toch de hap even om geruststelling bellen. Dat scheelt je een avond stressen terwijl er de kans is dat John niet gaat reageren vandaag
ReagerenSuus24 maart 2023 om 19:02Suus24 maart 2023 om 19:09Ik ben van mening dat je met een hartaanval of ander hartprobleem niet in staat geweest zou zijn om te kunnen hartlopen
ReagerenJoris24 maart 2023 om 19:11Joris24 maart 2023 om 22:10In lig al een tijdje op bed en net lag ik op mijn rechter zij en kreeg op een gegeven moment een berg branderige pijn over mijn linkerborst en deze intens branderig gevoel straalde uit naar mijn linker arm na ongeveer 7 minuten trok het weg en nu blijf ik. Een irritante pijn houden op mijn linkerborst.
Is dit wel goed?
ReagerenJoris24 maart 2023 om 22:16Nu blijf ik een soort pijn houden op en rond mijn tepel soort pijn wat koud aanvoelt
ReagerenJoris25 maart 2023 om 14:19Ik heb nog steeds allerlei klachten rondom mijn borstkas en schouderblad. Ook zo nu en dan brandend gevoel over mijn borstkas.
Maar doe wel gewoon het huishouden en rondje gewandeld heb nu 24 uur last van de klachten. Zou je als je een hartinfarct zou hebben dit op deze manier kunnen voelen?
ReagerenSuus25 maart 2023 om 18:44Met een hartinfarct zat je al lang op de eerste hulp!
Maar je bent ook al 24 met die klachten bezig he. En dan is de kans dat je inmiddels weer hyperventileert, een stuk groter dan dat je een hartinfarct hebt
ReagerenAlias25 maart 2023 om 18:49Vraag eens wat tips aan je hulpverleners hoe met angst om te gaan in het weekend.
Reageren
En vraag eens wat exposure oefeningen voor paniek.