- Sanne12 maart 2019 om 23:40
Hallo,
3 maanden geleden had ik ineens een week last van extreme hartkloppingen, extreem vermoeidheid, volle gespannen maag, kortademigheid en duizeligheid. Dit heeft mij toen angstig gemaakt omdat ik niet wist wat ik had en dat weet ik nu nog steeds niet. Na die week zijn de klachten nooit helemaal weg gegaan. Heb er elke dag wel last van soms vaak soms wat minder. Ik krijg nu van de huisarts al 2 en halve week omeprazol voor mn maag te kalmeren alleen ik heb nog steeds last ( wel iets minder). Ik voel nog steeds mijn hart veel bonzen en dan vooral in de bovenkant van mn maag of middenrif. Hier ervaar ik ook vaak een heel naar gevoel en dan denk ik dat het bij mn slokdarm/ middenrif of boven kant van de maag is. Dit heb ik vrijwel altijd als ik buk of als ik iets intensiefs wil doen (bedoel ik al een stuk rennen mee). Ik baal hier enorm van want ik wil graag weer optimaal kunnen leven en me niet steeds laten beperken door mijn lichamelijke klachten. De huisarts gaf aan dat het toen misschien door stress en angst kwam alleen de laatste tijd vindt ik dat moeilijk te geloven omdat ik al een lange tijd weinig stress ervaar.. het enige wat me wel bezorgd en miss dan ook een beetje stress oplevert zijn mijn lichamelijke klachten. Ik wil gewoon antwoord, zodat ik iets kan doen.
Help me weer vertrouwen te krijgen in mijn lichaam en gewoon weer kan sporten!
ps ik heb het idee dat mijn weerstand de laatste tijd ook slecht is.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 maart 2019 om 23:44Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Sanne12 maart 2019 om 23:51Vergeten bij te melden, ik heb ook vaak het idee dag mijn hart overslaan bij inspanning of bukken en dat ik vervolgens hartkloppingen krijg dit is geen fijn gevoel, want dat beperkt me in het gene wat ik het liefste doe (dansen)
Reageren