Zoeken Vraag het forum

Maag & hartklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lies

Hallo, ik heb nu sinds 3 maanden veel last rondom mn maag. Vroeger nooit last van maagklachten gehad en nu ineens al 3 maanden lang. Vaak als ik gegeten heb of als ik honger heb krijg ik de klachten. De klachten zijn; opgezwollen maag, veel boeren, misselijkheid gevoel bij maagkuil na het eten en soms een aanval van samentrekkend gevoel bij mijn maag en vervolgens een zeer onregelmatige hartslag. Dit is heel vervelend, want vaak als ik deze klachten ervaar kan ik bij wijze van spreken nieteens een trap oplopen en ik krijg al zo’n aanval. Vaak ook als ik dan diep inadem kan ik het opwekken. Na mijn mening ervaar ik geen stress en is mijn ademhaling ook goed. Ben nu wel een beetje ter einde raad, vele dingen al geprobeerd zoals omeprazol, probiotica kuur, mindfulness. Ook eet ik gezond en drink alleen nog maar water en thee. Ik doe als ik de klachten even niet ervaar ook genoeg aan lichaamsbeweging (ik probeer het niet te vermijden). Wat te doen? Zo’n aanval van het gevoel van samentrekkingen of duwen bij mn maagkuil met een zeer onregelmatige hartslag vindt ik gewoon heel vervelend worden en voel me er erg beperkt door vaak op mijn jonge leeftijd (22 jaar).

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Lies

De score is lager voor aanwijzingen van hyperventilatie..

Reageren
    John (moderator)

Hoe hoog was de score?

Reageren
    Lies

De score was 39

Reageren
    John (moderator)

Met die score acht ik hyperventilatie dan toch niet uitgesloten, als dat aanvalsbewijs optreedt. Je klachten zouden er wel bij kunnen passen. Maar een maagprobleem is ook een goede mogelijkheid.

Reageren
Reageer op: Maag & hartklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.