- Lies23 april 2019 om 19:33
Hallo, ik heb nu sinds 3 maanden veel last rondom mn maag. Vroeger nooit last van maagklachten gehad en nu ineens al 3 maanden lang. Vaak als ik gegeten heb of als ik honger heb krijg ik de klachten. De klachten zijn; opgezwollen maag, veel boeren, misselijkheid gevoel bij maagkuil na het eten en soms een aanval van samentrekkend gevoel bij mijn maag en vervolgens een zeer onregelmatige hartslag. Dit is heel vervelend, want vaak als ik deze klachten ervaar kan ik bij wijze van spreken nieteens een trap oplopen en ik krijg al zo’n aanval. Vaak ook als ik dan diep inadem kan ik het opwekken. Na mijn mening ervaar ik geen stress en is mijn ademhaling ook goed. Ben nu wel een beetje ter einde raad, vele dingen al geprobeerd zoals omeprazol, probiotica kuur, mindfulness. Ook eet ik gezond en drink alleen nog maar water en thee. Ik doe als ik de klachten even niet ervaar ook genoeg aan lichaamsbeweging (ik probeer het niet te vermijden). Wat te doen? Zo’n aanval van het gevoel van samentrekkingen of duwen bij mn maagkuil met een zeer onregelmatige hartslag vindt ik gewoon heel vervelend worden en voel me er erg beperkt door vaak op mijn jonge leeftijd (22 jaar).
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 april 2019 om 20:28Doe toch eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Lies23 april 2019 om 23:02De score is lager voor aanwijzingen van hyperventilatie..
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2019 om 23:04Hoe hoog was de score?
ReagerenLies24 april 2019 om 07:14De score was 39
ReagerenJohn (moderator)
24 april 2019 om 14:25Met die score acht ik hyperventilatie dan toch niet uitgesloten, als dat aanvalsbewijs optreedt. Je klachten zouden er wel bij kunnen passen. Maar een maagprobleem is ook een goede mogelijkheid.
Reageren