Zoeken Vraag het forum

Maag klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Melroy

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken maagklachten. Heb last van erg veel boeren en een opgeblazen gevoel. Ook ben ik licht misselijk en dan vooral in de ochtend. Eetlust is soms minder, maar vaker normaal. Wel heb ik vaak het gevoel dat je met honger ook altijd hebt ook al heb ik net wat gegeten. Ook hoor ik mijn maag borrelen soms.

Ik dacht ik kijk het even aan, maar sinds deze week heb ik na vooral vettig eten ook last van lichte brandende steken in mijn linker bovenrug, vooral bij het liggen. Tijdens het werken geen last van.

Ik ben een man van 26 met overgewicht. Ik probeer natuurlijk wel af te vallen en ga een traject in. Ook drink ik veel cola zero, maar doe dat al heel lang en heb nog nooit deze klachten gehad ervan. Laatste weken drink ik veel water.

Ik ga morgen de huisarts bellen, maar ik maak me eigen er zo druk over… Dan lees je op het internet maag kanker, maagzweren, Iets aan je hart…. Enig idee wat het mogelijk kan zijn?

Ontlasting is normaal en geen zwarte kleur. Ook braken is niet aan de orde. Wel soms maagzuur.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Door overgewicht kan de afsluitfunctie van de maag/ slokdarmklep minder goed gaan werken (omdat de maag omhoog gedrukt wordt).
    daarnaast kan cola (zero) zeker de maagzuurproductie verhogen waardoor er dus meer kans is op zuur in de slokdarm. Dat kan klachten gaan geven op den duur door irritatie van het slokdarmslijmvlies. Dus je maag/ buikklachten zouden daar goed meer te maken kunnen hebben.
    Je huisarts kan er medicatie voor geven!

Reageren
Reageer op: Maag klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.