- Gomja29 november 2019 om 17:01
Beste,
Al sinds juni dit jaar kamp ik met de volgende klachten. Bijna iedere dag heb ik vooral savonds last van lichte misselijkheid (het net niet misselijk zijn maar ook geen zin om te gaan sporten of om te eten etc). Deze klachten komen vooral na het avond eten. Daarnaast moet ik vaak onregelmatig naar de WC. Soms 4 keer op een dag, soms geen enkele keer
Deze klachten zijn ontstaan na een aantal gebeurtenissen (overlijdens, drukte met school etc.) en zijn plotseling komen opzetten. Naarmate de tijd zijn de klachten iets minder geworden maar het lijkt dat ze nu (op een laag ”niveau”) aan blijven houden. Bijv, net niet misselijk zijn en vaak naar de WC. Om de spijsvertering etc te helpen gebruik ik ”Iberogast” maar ik weet eerlijk gezegd niet of dit ook daadwerkelijk hebt.
Ik hoor graag of jullie tips hebben en wat eventueel een oplossing kan zijn
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 november 2019 om 20:13Het lijken toch wat stress klachten te zijn. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenCatootje29 november 2019 om 20:49Complementair genezer raadplegen. Iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, tekorten aan voedingsstoffen. Belangrijk in elk geval om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je hele lichaam in balans is.
ReagerenGomja29 november 2019 om 21:30Beste,
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb eerder inderdaad al een keer overleg gehad met de huisarts en daaruit zijn we samen komen dat stress inderdaad een grote invloed kan zijn. Echter, heb ik zelf geen gevoel van stress. Geen afspraken, geen problemen (op dit na dan), en vaste baan waarbij ik het niet bijzonder druk heb etc.
Wat ik wel ervaar is dat ik, bijv. net voor etenstijd, rillingen krijg en dergelijke. Dit heb ik ook s’ochtends bij het opstaan.
Kan het zijn dat ik een gebrek aan iets heb? Ik eet ”gezond,” afwisselend tussen pasta’s en rijst, fruit en verschillende groenten. Daarnaast voedzaam brood etc en zo min mogelijk limonade e.d.
Hoor graag van jullie
ReagerenJohn (moderator)
29 november 2019 om 21:34Eet je ook vlees of vis?
ReagerenGomja29 november 2019 om 23:05Beste,
Eigenlijk bijna geen vis. Vooral veel kip en zo nu en dan ook rundvlees. Echter, deze verhouding was ook al voordat de klachten begonnen (klachten begonnen na ingrijpende gebeurtenis/intensieve periode welke nu 5-6 maanden geleden is)
ReagerenJohn (moderator)
29 november 2019 om 23:12Dan zou het dus PDS kunnen zijn.
Reageren
Maar laat toch een keer je vitamines controleren bij de huisartsAnoniem16 december 2019 om 18:49Ik ervaar deze klachten ook al een tijdje. Het begon bij mij eigenlijk met het niet helemaal helder meer zijn (brain fog). Sinds een maand of 3/4 heb ik bijna de hele dag door een onrustige buik wat gepaard gaat met winderigheid en boeren. Ook ik heb wat stress gehad maar op dit moment niet echt. Ik moet er bij zeggen dat ik ook wel eens eerder deze klachten heb gehad, maar dan duurde het maximaal een week en was het weer over.
Reageren