Zoeken Vraag het forum

Maagklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Davincstyle

Beste doktoren,

Ik heb al sinds ongeveer 2 jaar last van me maag. Ik wil het zo klein mogelijk voor jullie omschrijven zodat ik misschien geholpen kan worden. Ik ben al in die 2 jaar 2 keer naar de dokter geweest en die klopte op me buik. De eerste keer werd er van stress gesproken en de pillen bleken maar even te helpen. De tweede keer werd er vermeld dat het ging om een verstopping. Ik moest movicol gaan halen bij de apotheek en de zakjes innemen. Het ging even een paar maanden goed maar het probleem keerde terug tot de dag van vandaag.

Wat voel ik precies?
    Alsof ik vaak naar de wc moet, een aantal krampen en vaak diarree de laatste tijd. Ik heb vaak geen goed ontbijt maar ik eet wel gewoon suikerbrood, boterham, plakje koek, rijstwafel (sinds kort). Ik sport niet veel maar ik heb wel gewoon beweging door af en toe is naar buiten te gaan met de fiets bijvoorbeeld.

Ik wil graag van deze problemen af.
    Ik ben niet dik, ben nu 21 jaar en weeg ongeveer 64 kilo. Ik weet niet of het daar aan ligt maar dit probleem heb ik voor me 19de nog niet gehad. Wat moet ik nu precies doen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Vincent

6 reacties
    Reageren
    Davincstyle

Ik was vergeten te melden dat ik het niet altijd heb maar vaak wel.

Reageren
    brenda a

ja maag is niet je buik, dus waar heb je precies nu last van, je buik toch?
    en niet altijd? wat bedoel je daarmee? hoe vaak wel dan?

let eens wat meer op je eten, kijk eens waar je last van hebt.
    je eet in ieder geval niet goed, o.a. suiker is funest bij darmproblemen, dus laat dat suikerbrood maar staan, ook koekjes bevatten vet en suiker.
    start met een goed ontbijt.
    te vet en te zoet kun je beter niet doen. alcohol ook niet.
    eet voldoende, dus voldoende vezels en eet regelmatig/drink voldoende ± 1,5 a 2 ltr
    neem beweging, vermijd stress en kijk dan eens hoe het gaat.
    hou een eetdagboekje bij en schrijf daarbij je klachten(dus de stoelgang en de pijn)

groetjes, Brenda

Reageren
    Davincstyle

Brenda,

Het is me maag en niet me buik. Ik voel het zeker wel elke dag zowiezo maar soms ook weer een paar keer niet.

Ik zal opletten met wat ik eet, ik snoep weinig en af en toe een koekje. Ik zal starten met een ontbijt. Is fruit ook een goede manier?

Ik hoorde ook dat kanaal met appel goed stopt tegen die diarree. Ik drink heel weinig alcohol, meestal in het weekend enzo. Ik zal meer bewegen en misschien wat gaan hardlopen bijvoorbeeld?

Heb je nog meer tips brenda? Ieder geval bedankt!

Reageren
    Claire

Lees de tips en advieze eens die bij het prikkelbare darm syndroom gegeven worden, daar lijken jouw klachten wel een beetje op. Ik hoop dat dat helpt. Laat je het weten?

Reageren
    Davincstyle

Het lijkt er misschien op dat ik een spastische darm heb maar zou dit dan vanzelf een keer kunnen overgaan of loop ik hier jaren mee door?

Ik had wat gelezen en met dat opgeblazen gevoel komt het wel overeen inderdaad. Ook af en toe me ontlasting die dan dun is en na het eten voel ik me vooral opgeblazen.

Reageren
Reageer op: Maagklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.