- Citroenallergie12 oktober 2016 om 07:51
Ik heb sinds enkele weken last van hartkloppingen in rust. Paar keer bij huisarts geweest, hartfilmpje is goed, bloed is goed en foto laten maken, ook goed. Zuurstofgehalte is steeds 98/99.
Nu vermoed ik dat het door mijn maag komt. Ik krijg opeens een hoge hartslag, misselijk, zweten, koud en vannacht viel me op dat mijn maag ook gigantisch te gek ging, alsof ik ontzettende honger heb. Ook realiseerde ik me dat het tijdens eten ook gebeurd.
De klachten zijn begonnen nadat ik een aantal weken op de nuchtere maag water met citroensap dronk. Ik ben gestopt omdat ik er darmklachten van krijg. Ik kan ook niet tegen andere citrusfruit, maar heb nooit aan citroen gedacht.
Kan het zijn dat door het citroenzuur mijn maag beschadigd is?
Het borrelt continu, vol opgeblazen gevoel, geen trek in eten, steken in linkerzij.Wat kan ik doen om dit te herstellen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 oktober 2016 om 10:32Je maag zal niet meteen beschadigen, maar kan wel behoorlijk geïrriteerd raken. Daardoor te veel maagzuur produceren. Ga naar de huisarts, die kan er een maagzuurremmer voor voorschrijven
Reageren