John (moderator)
13 oktober 2024 om 09:44Het kan. De bijwerkingen zijn niet voor iedereen hetzelfde. Drink je wel voldoende water ( minimaal 1,5 liter per dag)? Neem morgen even contact op met je arts. Die kan iets voorschrijven tegen de obstipatie.
De smaak in de mond is een bekende bijwerking. Neem de tabletten in met een lepel appelmoes en drink daarna waterJessica17 oktober 2024 om 20:59Ik werk in de zorg en heb ook last van deze bacterie. Is vandaag bij mij vastgesteld. Nou begreep ik dat deze bacterie besmettelijk is. Ik werk met een kwetsbare doelgroep, maar heb mijn huisarts er niet over gehoord dat ik thuis moest blijven van werk. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
ReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2024 om 21:48Je werkgever heeft protocollen hierover. Je kunt dat het beste bij je leidinggevende navragen
ReagerenJessica17 oktober 2024 om 22:21Weet u toevallig wat het meest gangbare hierbij is? Ga het zeker ook morgen navragen maar wil geen mensen besmetten.
ReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2024 om 22:29Als alle hygiene voorschriften in acht worden genomen zou werken geen probleem hoeven zijn. Maar je moet het toch maar even navragen
ReagerenJessica17 oktober 2024 om 22:30Ik heb op dit moment namelijk veel klachten, waarvan vaak overgeven, koorts en erg veel pijn in mijn maag. Het lijkt me dan dat je mensen niet meer besmet als deze klachten minder zijn en ik mijn antibioticakuur van een week heb geslikt. Klopt dit?
ReagerenM15 december 2024 om 17:04Ik heb de helicobacter bacterie 2,5 jaar terug gehad. Ontlastingonderzoek was negatief maar na 16 kilo kwijt te zijn in een half jaar en knock-out te liggen meegenomen en via gastrocopie vastgesteld. Ik had tevens veel littekenweefsel aan mn slokdarm gaf de arts aan. Medicatie ging goed en 2 jaar vrolijk doorgeleefd. Echter nu sinds een aantal weken heb ik pijn in de bovenbuik wat uitstraalt naar de rug. Ik ben intens moe, misselijk maar ik kan wel eten. Vooral het gevoel dat m’n lichaam verdoofd geeft me echter angst. Ik heb vandaag (sport gewoon) slechts 20 minuten gevoetbald en stortte toen bijna in. Draaien, doof gevoel ledematen en een heel naar onwerkelijk gevoel. Dit heb ik soms vaker midden op de dag. Heb weer Ontlastingonderzoek gehad, wat negatief was maar waar ik m’n twijfels bij heb door eerdere ervaring. Nu heb ik wel een stressvolle periode gehad waarbij ik 5 vrienden en familieleden heb moeten begraven maar het lijkt me toch niet dat dit zoiets teweeg kan brengen. Ik voel me de hele dag door naar en verdoofd en de buikpijn is continu aanwezig. Ik begin inmiddels wel angstig te worden. Iemand ook iets in deze richtlijn gehad?
ReagerenEdy20 december 2024 om 00:16Getest op bacterie via ontlasting in 2020, 2021 negatief en dit jaar begin dec 2024 positief.
Ik vraag me elke dag af hoe ik het heb kunnen oplopen want ben meer dan hygiënisch. Wil het voorkomen. Wil dit niet nog eens meemaken.
Ontlasting was dagenlang zwart. Endoscopie gedaan en had kleine maagzweer. Gelukkig net op tijd aan de bel getrokken. Aan de kuur nu maar zit me niet lekker in me vel dat ik niet weet hoe ik het opgelopen heb. Hopelijk gaat het weg. Nooit verwacht dat ik zoiets zou oplopen.
Lees dat de bacterie als je er gevoelig voor bent binnen enkele weken tot paar maanden maagzweren en allerlei andere schade kan aanrichten.
Toevallig paar maanden terug in een hotel overnacht. In restaurants gegeten en diepgevroren vlees online bestelt die ik zelf in stukken heb gesneden. Van hier ergens opgelopen? Ik hoop dat niets anders in huis besmet is en ik besmet blijf. Pf.
ReagerenJohn (moderator)
20 december 2024 om 12:42Mimi8129 december 2024 om 11:21Fijn om het verhaal van anderen te lezen. Momenteel zit ik in de zelfde situatie. Ben 4 weken geleden gestopt met kuur. Nu nog aan maagzuurremmers. Maar ik heb vanaf dag één behoorlijk maag klachten gehad niet normaal dag en nacht pij, misselijkheid ,neiging tot overgeven en nergens trek in. Na 6 dagen de pijn minder heftig geworden, maar nog steeds pijn in de maagmond en misselijkheid. Na 3 weken weer 3 nachten niet kunnen slapen van de pijn. Ik heb nu meer pijn dan voor de kuur.
Huisarts gebeld, schijnt normaal na de kuur, Ik vraag me wel af of die pijn wel over zou gaan, Ik hoor weinig positieve geluiden hier.
Zou fijn zijn als er mensen zijn die na al deze ellende toch even een bericht achter laten van hoe het nu gaat? Want als deze klachten zouden blijven dan raad ik mensen geen AB kuur te nemen, in buurtlanden krijgen mensen pylera en schijnt veel effectiever te zijn met weinig bijwerkingen.
P.S. ik laat wel een bericht achter over een par weken hoe gaatGroetjes Mimi
ReagerenSabrine31 december 2024 om 12:04@Mimi
Mijn bericht is van april 2024. Mijn zoontje heeft de bacterie en de AB kuur gehad. Hierna is zijn ontlasting gecontroleerd en bleek te bacterie weg te zijn.
Reageren
Hij heeft nog langere tijd (aantal weken tot maanden) last aangegeven, uiteindelijk werd dit steeds minder en sinds een maand of twee/drie heeft hij helemaal geen last meer. Kan dus nog even duren.
Ik heb hem na de kuur twee tot drie maanden probiotica gegeven (AB is eigenlijk troep die niet alleen de slechte maar ook de goede bacteriën aanpakt, waardoor heel je darmflora naar de gedver gaat), maar eigenlijk pas nadat hij hiermee is gestopt, hoor ik hem er niet meer over. Kan natuurlijk ook tussen de oortjes gezeten hebben, omdat hij wist dat de pilletjes voor zijn buik waren. Dat is wel het lastige met een jong kind, het is moeilijk te peilen allemaal.
Hopelijk gaan je klachten snel over!Mies22 januari 2025 om 20:42In 2020 werd bij mij de helicobacter pylori vastgesteld na wat maagzuurklachten (gek genoeg geen maagpijn). Ik kreeg net als jullie de antibioticakuur met maagzuurremmers voorgeschreven. Ik reageerde er enorm slecht op en kreeg gedurende de kuur last van extreme maagpijn, slapeloosheid en angst- en paniekaanvallen. Voor de kuur sliep ik goed en angst en paniek waren mij onbekend. De kuur sloeg niet aan en dus een tweede kuur. Die zou wel hebben aangeslagen; ik testte negatief op de bacterie. Na 4 maanden verdwenen gelukkig de angst- en paniekaanvallen maar heb altijd wel een gevoel van onrust door mijn lijf overgehouden. Ook heb ik tot nu toe altijd last van een gevoelige maag. Een paar jaar terug vroeg ik om een nieuwe test op de bacterie. Kreeg ik niet. Nu blijk ik wederom refluxklachten te hebben en wilde de arts mij (alleen) omeprazol voorschrijven. Ik heb echter aangegeven dat ik éérst die bacterietest wil. Die krijg ik nu eindelijk. Ben erg benieuwd naar wat de uitslag zal zijn. Als de bacterie echt niet meer aanwezig is dan is het de antibioticakuur die ervoor heeft gezorgd dat mijn maag niet meer de oude is en waarschijnlijk nooit meer zal worden. Het is gek om uit te leggen maar ik voel mijn maag zeg maar zitten. Zo gevoelig is het.
ReagerenLies2 februari 2025 om 16:58Goedendag
Reageren
Ik ben vorig jaar zomer begonnen met de 1e kuur tegen de helico. Deze heb ik volledig af weten te maken. Maar helaas de helico niet bestreden. Nu begonnen met een andere kuur. 1000 gr amoxicilline en 500gr levofloxacine en de maagbeschermers. Op dag 8 heb ik de kuur moeten onderbreken. Ik ben 5 kilo afgevallen, alleen maar liggen en spugen, raakte uitgedroogd. Blaasjes, rode (bloeduitstortingen?) Stippen, en gezwollen aan de binnenkant mond/ lippen. Jeukende uitslag romp en benen, extreme hoofdpijn. Ik zag het niet meer zitten.
Ik wil nu eerst aansterken en bijkomen, want ik heb er een trauma bij door deze ervaring. Wel vraag ik mij nu af hoe verder? Want wat ik nu heb meegemaakt, wil ik nooit meer ervaren. Kun je ermee blijven rondlopen? En moet je dan structureel maagzuurremmer blijven nemen? Dat is ook niet al te best heb ik vernomen. Ik heb geen maagzweren en bij het maagonderzoek, zag alles er rustig uit.hasna11 februari 2025 om 03:16Ik heb maandenlang met maagklachten rondgelopen soms werd ik wakker met heftige steken en buikpijn in mijn buik ik had geen eetlust meer ik kon pikant en gekruid eten niet meer verdragen en als ik naar het toilet ging dan leek het wel een oorlogs gebied ik was doodziek heel lang wist ik dat er iets mis met me was maar ik wist niet precies wat het was tot ik naar mijn huisarts ging en een ontlastingsonderzoek kreeg ik bleek de h pylori bacterie te hebben ik was zo blij en opgelucht dat ik EINDELIJK een diagnose had na maanden vol ellende en klachten ik slik nu antibiotica en ik hoop dat ik binnekort snel beter ben en dat de h pylori bacterie verdwenen is
Reageren
kom voor jezelf op en luister altijd naar je lichaam.
je gezondheid is allesMiryam13 maart 2025 om 23:03Hoe gaat het nu met je is de bacterie weg?
Reageren