Zoeken Vraag het forum

ervaring met helicobacter pylori (maagbacterie)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Aarti

Ik heb na de 10-daagse kuur antibiotica en maagremmers nog steeds de maagbacterie. Ik ben al maanden heel moe. Inderdaad geen goede eetlust. En ontlasting is veelste donker. Opgezette buik is echt vervelend. Ik lees veel nare ervaringen in de berichten hierboven. Velen blijven er toch lang last van hebben. Ik vind dit leven zo echt niet leuk hoor!!
    Hoe moet ik dit zo lang blijven volhouden??

M8eld

Vervelend Aarti…ik ben er na een 7 daagse kuur en nog 5 weken erna maagbeschermers wel vanaf. Ik heb mijn ontlasting weer laten testen en bleek schoon. Wel heb ik nog een ietswat gevoelige maag maar bij lange na niet van wat het geweest was. Soms na het eten even pijn maar dit zwakt snel af en dat is het dan. Ik heb op 8 maart mijn laatste maagbeschermer geslikt en op 30 maart mijn ontlasting laten het onderzoeken. Ik begrijp dat het vanaf stop maagbeschermers nog wel 12 weken kan duren voordat de maagpijn echt weg is. dus hoop dat mijn restklachten ook verdwijnen.
    Ik hoop voor je dat je ervan afraakt…het is idd verschrikkelijk. Houd moed. Komt er nog vervolg onderzoek?

Reageren
    Fie

Hey iedereen, ik ben nu ruim 6 maand na de zware kuur,
    en ik heb nog steeds last van zuur in mond. Het blijkt stille reflux te zijn ten gevolge van de schade die de bacterie al die jaren heeft aangericht aan mijn maagepitheel en maagsfincter, alsook de heftige kuur met maagzuurremmers. Ik ben het allemaal zó beu! Al een half jaar loop ik mottig rond dag in dag uit.. de hartklachten die jullie beschrijven had ik ook tijdens en weken na de kuur. Deze zijn nu gelukkig weg. Ook de maagpijn en misselijkheid zijn zo goed als verdwenen. Maar dzt continue zuur gevoel in mond en keel is vreselijk. En het rare is dat de NKO arts totaal geen schade noch roodheid ziet in dat gebied. Ik heb ook PDS en ben hoogsensitief, dus dat helpt natuurlijk ook niet .. volgens de literatuur hebben veel patiënten 6-12 maand last van bijwerkingen na eradicatie Helicobacter Pylori..

Reageren
    Wim

Ik zal ook mijn verhaal doen,, ik had al jaren last van af en toe acute maagpijn, steken , maar dacht dat dat erbij hoorde. Op een avond zwarte diarree, dus zeg tegen mijn vrouw, morgen maar naar de huisarts. Zover kwam het niet, s nachts niet geslapen en s morgens vroeg enorm zwart overgeven. Met de ambulance naar ziekenhuis, half uur later metalen plaatje in mijn maag, was dus een maagzweer die een bloeding had veroorzaakt. Hb vastgesteld, 4 dagen ziekenhuis met infuus maag bescherming, daarna thuis 10;dagen antibiotica kuur en na 3 maanden ademtest of hb bacterie weg was. En dat was zo. Daarna nog opnieuw die gastronomische gehad en alles prima. Voel me een nieuw mens.

Reageren
    Sere

Hoi,
    Ik zoek iemand met dezelfde klachten. Ik ben ook hb positief. Naast de klachten boeren, misselijk zijn, buikloop, rugpijn, brok in de keel. Heb ik ook 3 keer een aanval gehad, waarbij ik het plotseling super benauwd kreeg en heel kortademig. Dit duurde een aantal minuten. Het leek echt alsof mijn hart wilde stoppen. Iemand hier ook ervaring mee?

Reageren
    Marc

Hoi hoi,

Na 2 jaar vechten met deze bacterie hoop ik dat het er nu uit is. Begonnen net na mijn vakantie in Indonesië. Eten verteerde niet meer en bleef op de maag liggen. Enorm gewichtsverlies, terwijl ik al vrij mager was. Mensen vroegen zich af of alles wel goed ging met me. Standaard antibioticakuur gevolgd (wat een impact), niet gewerkt. Geprobeerd op de natuurlijke manier met de orthomoleculair diëtiste het eruit te krijgen, niet gelukt. Terug naar de MDL arts voor een andere kuur (14 dagen dit keer), weer niet eruit en weer enorme impact op het lichaam. Uiteindelijk hebben ze een kweek gemaakt en gecheckt waar het niet tegen kon, die kuur heb ik net afgerond. Hopelijk is het er daarmee uit. Alvorens heb ik 16 weken met een natuurarts op de bacterie gewerkt, Hopelijk heeft dat een extra tik gegeven. Hij gebruikte mastica en andere kruiden. Hoop zo dat het na 2 jaar ploeteren eruit is. Mijn advies na een mislukte antibioticakuur; laat een kweek maken van een maagbiopt, laat je niet zomaar volgooien met antiobiotica die niet werkt.

Reageren
    Tine

Hi allen,

Graag deel ik ook mijn ervaring.
    Sinds begin juni had ik vage klachten: brokgevoel in de keel, weinig/geen eetlust, misselijk, maagzuur, vol gevoel,, keelpijn,… bij de huisarts geweest en die schreef me pantoprazole 40mg voor om te kijken of de klachten zouden weggaan. Uiteindelijk een tijdje 80mg per dag genomen, afgebouwd en daarna gestopt met de medicatie (dit heeft allemaal een dikke maand geduurd). Toen ging het een weekje of 2 best goed en had ik weinig/geen klachten meer.

Daarna zijn de klachten opnieuw begonnen en ook erger dan eerste keer. Opnieuw naar de huisarts, opnieuw de pantoprazole gekregen. Daarna is het eigenlijk alleen maar slechter gegaan, familie begon zich zorgen te maken omdat ik ook bijna niets meer at, intussen ook een 5 à 6 kg afgevallen op 2 maanden tijd.
    Opnieuw bij de huisarts geweest en die verwees me door naar het ziekenhuis voor een gastroscopie. Een onderzoek waar ik eerlijk gezegd best bang voor was, dat had ik ook aangegeven in het ziekenhuis. Gastroscopie met een roesje gehad en ik moet zeggen dat ik er bijna niets van meegekregen heb en dat het echt wel meeviel.

Uitslag van de biopten is nog niet binnen, maar puur op het uitzicht dat gezien werd tijdens de gastroscopie werd er bij mij antibiotica opgestart. Ik neem nu pantoprazole 2×40 mg en Tryplera, een antibioticum dat bismutsubcitraat kalium, metronidazol en tetracycline combineert. Belangrijk is dat je tijdens de kuur geen zuivel mag eten, dus het is een beetje zoeken qua eten aangezien ik vaak yoghurt e.d. at. Ik zit nu op dag 4 van de 10 van de kuur en de klachten zijn nog steeds aanwezig. Hierna moet ik nog de pantoprazole verder nemen en in oktober volgt een nieuwe gastroscopie.

Ik hoop dat de klachten binnenkort weg zijn en dat de bacterie ook weg zal zijn na de kuur.

Tine

Reageren
    M8eld

Hoi, best jammer dat je dan weer voor een ingrijpende gastroscopie met roesje moet gaan terwijl ‘ gewoon ‘ met een simpele ontlasting test beoordeeld kan worden of de maagbacterie nog aanwezig is…

Reageren
Reageer op: ervaring met helicobacter pylori (maagbacterie)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.