- Em17 november 2017 om 19:55
Ik ben een meisje van 18 jaar en dit zijn mijn klachten:
-in 2 maanden tijd 15 kilo afgevallen
-totaal geen eetlust
-hele dag door misselijk
-telkens een zeurende buikpijn met tussendoor enorme steken naar mijn maag en rechts onder in mijn buik
-na het eten , al is het iets kleins, gelijk een hele harde opgezette buik
-bloed bij ontlasting
-pikzwarte ontlasting
-haaruitval / wenkbrauw haaruitval
-oververmoeid
-vooral in de auto hele erge buikpijn bij een weg metveel heuvels
-enorme wallen onder mijn oog
-maagpijn straalt uit naar mijn rug
-kloppende maag tijdens wandelen of trap lopen
2 weken geleden heb ik een darmonderzoek gehad, hieruit kwam niks, ook geen crohn of wat dan ook.
De arts heeft mij aangeraden om te beginnen het met Fodmap dieet, er zou al vrij snel verschil moet merken omdat het een heel streng dieet is.
Nu ben ik zon maandje bezig en merk nog helemaal niks, nog steeds even misselijk, buikpijn , en ontlasting nog steeds met bloed en pikzwart.
De artsen maken zich niet druk om het bloed er in want er zou een aambei kunnen zitten, maar dat lijkt me raar want dan hadden ze die moeten zien tijdens het onderzoek..de mdl arts zat letterlijk met zijn handen in het haar en zei dat ie het niet weet wat ik mankeer en dat hij mij niet verder kan helpen.
Om er zelf maar zo goed mogelijk mee om proberen te gaan ben ik naar een fysio somatische fysiotherapeut gegaan, om omgaan met de pijn en me zelf te leren ontspannen, het helpt ook niks.
Psycholoog om met de pijn te leren leven.
De artsen wilde geen maagonderzoek doen want ‘ dat was niet nodig ‘ ook is een geen echo gemaakt van mijn buik en maag omdat Het bloedonderzoek goed was , dus er ‘ zal wel niks aan de hand zijn’ zeggen ze dan.
Nu ben ik nog geen stap verder en hoop ik dat iemand mij verder kan helpen of iemand die het zelfde probleem heeft of heeft gehad en die mij kan doorverwijzen naar een iemand.
Ps. Ik heb al een second opinion aangevraagd bij een ander mdl centrum ..1 reactieReagerenWillem30 november 2017 om 21:04Als ik je verhaal lees dan denk ik welke arts laat iemand lopen die een zwarte ontlasting heeft die duid op bloedverlies uit de darm de arts heeft enkel je dikke darm nagekeken en dus is een aambei iets wat hij had moeten zien.
als je in 2 maanden 15 kilo afvalt dan is het niet goed dat kan iedereen je vertellen.
je opgeblazen buik kan te maken hebben met de stoffen die in het fodmap dieet staan maar verklaren echt je bloedverlies niet.
bloed komt of uit de maag, de dunne darm,de dikke darm verder kan het nergens anders vandaan komen.
je dikke darm is nagekeken dus daar zit het niet dus een aambei kan het niet wezen want die hadden ze moeten zien.
de maag is de eerste waar ze naar moeten kijken laat je niet weg sturen want bloedverlies via deze manier kan niet blijven bestaan ga naar een andere arts die wel naar je luistert.
ik denk dat je loopt met een grote maagzweer die al je problemen veroorzaakt.
veel sterkte.
Reageren