Zoeken Vraag het forum

Ik weet het niet meer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wat nu?

Hallo,

Omdat ik niet meer weet wat ik moet doen, maar wel weet dat ik iets moet doen, deze vraag:

Sinds een aantal jaren zijn er verschillende dingen aan de hand;
    Ik heb een flink aantal allergieën (bleek zo’n 10 jaar geleden uit bloedtest), ik heb altijd heel veel jeuk in mijn oren (heeft wellicht met elkaar te maken), recidiverende hoornvlieserosie (loslatend hoornvlies en regelmatig ontstoken ogen), jeuk (eczeem), hoofdpijn, duizelig, misselijk, zware benen, (soort kneuzings)pijn in m’n polsen en vingerkootjes (vader heeft reuma, maar uit test bleek, ik niet), tintelende lippen en vingertoppen, vrijwel altijd moe en koud, angst om me angstig te voelen, gespannen (mentaal – schouders – en fysiek). Het lijkt soms alsof er iets los zit onderin m’n achterhoofd, ik hoor en voel (een paar keer per dag, bij een bepaalde beweging) dan ook iets bonken. Ik ben een slechte slaper; veel wandelen, dromen, praten (of erger, slaan, roepen, gillen).

Bloedonderzoek vertoont geen afwijkingen. Ik heb alleen een hele lage bloeddruk.

Ik ben onder behandeling voor mijn ogen. Mijn huisarts heeft me verteld dat het het belangrijkst is om het probleem op te lossen. En te proberen geen vragen te stellen over de oorzaak. Uit de bloedtest bleek alles immers uitstekend te zijn. Daarbij zie ik eruit als een gezonde vrouw (was trouwens ook hetgeen de Internist in het ziekenhuis zei).

Ik vind het moeilijk om het advies van de huisarts op te volgen, omdat ik me enorm door de dagen heen moet worstelen. Dat begint al bij het wakker worden (weet vaak niet hoe ik uit mijn bed moet komen, rol me er meestal uit). Ik ben meerdere malen doorverwezen naar een psycholoog, maar na een aantal sessies was dat weer klaar. Wat mij daarvoor door de huisarts geschetst werd; dat ik me zo slecht zou kunnen voelen wegens stress of een andere psychische aandoening, is naar mijn mening ook helemaal niet het geval. Eerder andersom. Ik krijg stress van me zo voelen.

Omdat ik meerdere malen met klachten bij de huisarts heb aangeklopt, ook een keer ben doorverwezen naar de Internist, durf ik nu niet meer aan de bel te trekken. Maar de klachten worden nu meer en groter.

Wat moet ik doen?
    Ik wil er vol energie voor mijn gezin kunnen zijn… 🙁 Ik ben 35, heb pijn en ben doodmoe…

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval terug gaan naar de huisarts.

Doe ook eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Wat nu?

Dank je wel. Dit besloot ik na het schrijven van dit stuk ook. Ik stuur deze tekst in ieder geval door naar de huisarts.

Ps: ik scoor 65…

Reageren
    John (moderator)

Dat is dan toch overduidelijk hyperventilatie. Een heel groot deel van je klachten zijn daarmee wel te verklaren. Omdat je er toch al lang last van hebt, is dat chronische hyperventilatie geworden.
    Kijk hier maar eens welke klachten daardoor veroorzaakt kunnen worden.
    http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen

Reageren
Reageer op: Ik weet het niet meer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.