- Anoniem7 mei 2015 om 22:34
Hey,
Ik heb al een goeie maand last van volgende symptomen:
– rechterkant van gezichtsveld wazig zicht
– rechter oog licht gevoeligheid
– Wanneer ik naar een scherm kijkt vlekken/pixels zien
– Bij schemer of tv programma’s ‘savonds niet kunnen focussen
– gevoel hebben scheel te kijken terwijl dit niet is
– tijdens eten of gewoon wanneer ik in zetel zit ineens in buiten adem zijn of in ademnood komen
– oorsuizen
– spierpijn in nek en schouders
– tintelingen in armen en benen
– gewrichtpijn in polsen, bekken en enkels
– ’s nachts meerdere keren wakker worden en woelen terwijl ik vroeger NOOIT wakker werd en NOOIT woelde
– duizeligheid
– constant moe zijn/ kunnen slapen maar supervroeg wakker zijn ’s morgens
– lichtgeraakt
– niet tegen drukte of veel geluid kunnenDit zijn zowat de meest voorkomende symptomen die ik heb.
Ze komen niet allemaal tegelijk en niet allemaal altijd, alleen het zicht en oorsuizen is altijd.Het rare is wel dat wanneer ik bv in de tuin bezig ben of met de auto rijd en er niet op let ik ook geen last heb van mijn zicht, tot waneer ik eraan denk en dan is het er zo goed als onmiddelijk terug.
Ook wanneer ik dan er op let heb ik geen beperking in mijn gezichtsveld, alles is in orde maar toch zie ik dingen die niet in orde zijn.Ik ben al naar de dokter en neuroloog geweest en heb ook al een EEG en MRI scan achter de rug maar beiden leverden niets op.
Ik ben 25 jaar oud en ook een 3-tal weken gestopt met roken misschien dat dat er iets mee te maken heeft…
Ik ben echt bijna de wanhoop nabij want de dokter lijkt mij ook niet serieus te nemen en geeft mij de indruk dat ik het mij allemaal inbeeld terwijl dit helemaal niet zo is.
Heeft er iemand een idee wat het kan zijn?
Heel erg bedankt alvast
1 reactieReagerenJohn (moderator)
7 mei 2015 om 22:57De klachten doen mij heel sterk denken aan hyperventilatie.
Kijk hier naar de symptomen:
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html[quote]Het rare is wel dat wanneer ik bv in de tuin bezig ben of met de auto rijd en er niet op let ik ook geen last heb van mijn zicht, tot waneer ik eraan denk en dan is het er zo goed als onmiddellijk terug.[/quote]Dit is typisch voor hyperventilatie klachten.
Reageren