Zoeken Vraag het forum

Ontregelde/Verstoorde Darmflora

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Je hebt toch geen klachten meer van die buikgriep?  Dus die zal het  niet zijn.

Bishop

Nee inderdaad.. maar is het dan een keelontsteking? Of amandelontsteking? Ben soms ook beetje kortademig en ik ben nog een tiener dus, ik betwijfel.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk eerder de amandelen

Reageren
    Bishop

wat kan ik er aan doen? En hoe kan het gekomen zijn? Voel me echt benauwd in men keel alsof er iets vast zit ofzo

Reageren
    John (moderator)

Niet zo’n drama ervan maken.  dat gaat in de regel vanzelf weer over. Als je er veel last van hebt, moet je even naar de huisarts gaan

Reageren
    Bishop

dus nu moet ik gewoon uitzieken en wachten tot de klier ontzwollen zijn?

Reageren
    John (moderator)
    Bishop

ik zat in de klas vandaag en ik voelde echt een soort druk onder mijn borstbeen, en ik werd er ook kortademig van, ik denk dat dat word genoemd als een “opgeblazen gevoel”! Erg vervelend, ik werd een beetje kortademig en voelde me echt bedrukt ofzo. Is dit iets ergs? Ik lig nu in bed en hoorde ook een soort geritsel in de slokdarm ofzoiets alsof er zuur inzit maar heb verder geen klachten.

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk ben je gaan hyperventileren….

Reageren
    Tandor

Juist niet.. ik zat gewoon rustig bezig en oppeens voelde ik alsof er een grote druk onderaan mijn borstbeen zat en bij ademen voelde ik me echt kortademig en plat. Wat is hyperventileren? Allezja, kan je hyperventileren ookal ben je compleet rustig zonder dat iemand het merkt?

Reageren
    John (moderator)

kan je hyperventileren ookal ben je compleet rustig zonder dat iemand het merkt    Ja, juist dan

Reageren
    Bishop

Ah ja.. dan heb ik ge-hyperventileerd want ik was ook telkens aan het bewegen ik kon niet stilblijven ik begon het warm te hebben en benauwd. Maar dus alles tegoei uitgelegd: buikgriep die over is, keelontsteking, hyperventilatie.. pff wow het stopt niet. Ik kan gewoon niet normaal zijn als ik denk dat ik opgezette klieren heb maar je hebt wel veel dingen duidelijk gemaakt.. was dat een aanval dat ik had in de klas??? Pfff..

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat was er een.

als je dat krijgt moet het volgende doen:

5 tellen rustig door de neus inademen, en 8 tellen rustig door getuite mond uitademen. Dat een aantal keren achter elkaar herhalen.

Reageren
    Bishop

wow.. bedankt! echt voor alles! maar moet ik misschien een dag niet naar school? voldoende rust? misschien bepaalde voedingsmiddelen eten die het lichaam versterken? En weet u ook waarom ik een hyperventilatieaanval had?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je beter gewoon nar school kunt gaan. Afleiding is goed. Waarom je een aanval had kan ik zo ook niet zeggen. Misschien heb je je toch ergens even wat druk over gemaakt… Niets extra’s gaan doen. Gewoon normaal gezond eten en voldoende water drinken.

Reageren
Reageer op: Ontregelde/Verstoorde Darmflora
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.