- Bishop3 maart 2017 om 21:27
Ik heb sinds begin januari last gehad van diarree met bloed, buikpijn, overgeven, buikrammelen, opgezette lymfeklieren en ik kreeg de diagnose buikgriep, ik kreeg pillen voorgeschreven maar die hielpen niet, dat waren diarreeremmers en maagzuurremmers. Ik ben ook bij spoed beland sinds ik het heel verdacht vond hoor..bloedprik was normaal. Ik ben dan 2 weken geleden terug gaan naar de HA en had me probiotica gegeven die heel veel hielpen, nu ik ben al 1 week en een half zonder die probiotica en het gaat vrij goed alleen nog opgezette lymfeklieren? Die ik al sinds het begin van de “buikgriep” heb..
Nu ik had een ontlastingsonderzoek afgegeven en het bleek dat het niks was, gewoon een ontregelde darmflora. Mijn zus heeft nu die zelfde klachten als mij gehad, en nu zijn die weg bij haar maar ze heeft ook opgezette klieren. Ik heb probiotica genomen, Enterol. Ik heb nergens last meer van, soms is mijn ontlasting wel wat abnormaal, nuja gewoon wat smurrie-achtig soms en soms een stevige keutel, maar opzich niks ergs. Maar die klieren zijn wel nog opgezet en ik vind het heel vervelend want eerst deden de klieren pijn nu niet meer? Sommige doen wel lichtjes pijn nu veel minder pijn. Ik voel ze ook minder in mijn hals alsof er paar weg zijn maar in mijn liezen voel ik er oppeens wat meer?
Bedankt alvast
85 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 21:53Dat is niet zo raar hoor. Het kan best een tijdje duren voordat ze weer helemaal  weg zijn.
ReagerenBishop3 maart 2017 om 22:54John (moderator)
3 maart 2017 om 22:59Nee, maar wel van de buikgriep, want dat is een virusinfectie
ReagerenBishop3 maart 2017 om 23:08nu, de dokter zei dat het een buikgriep was maar 3 weken erna ging ik naar de dokter (ik had wel geen klachten meer) en toen bleek het op een ontlastingsonderzoek niks alleen een ontregelde darmflora?
was het nu een buikgriep die wegging waardoor er op de ontlastingstest niks uitkwam? Off?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 23:11Dat ontlastingsonderzoek zegt niets over de buikgriep. Alleen als het een bacteriële of parasitaire infectie is. Dus kan het heel goed een buikgriep zijn geweest
ReagerenBishop3 maart 2017 om 23:14Kan je aan dat onderzoek ook zien of het door een virus komt?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 23:24Als er niet specifiek naar gekeken wordt, niet. Normaliter wordt er naar bacteriën en parasieten gekeken.
ReagerenAnoniem4 maart 2017 om 00:26Dus het was gewoon een virusje? Een buikgriepje? Snap ik wel want de klachten zijn weg, maar mijn klieren zijn wel opgezwollen al 1 maand of 2 zelfs..
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2017 om 00:51Dat kan.
ReagerenBishop4 maart 2017 om 14:21wat betekent het dan dat mijn klieren oppeens geen pijn meer doen? Als ik ze raak doen ze geen pijn meer eerst wel, heel fel zelfs, nu niet meer! Wat betekent dat? Heb geen klachten meer.
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2017 om 14:37Dat is vooral een heel goed teken. Â Dat betekend dus dat ze terug naar normaal gaan.
ReagerenBishop4 maart 2017 om 14:41Awhh, is goed. Gaat dat lang duren? Want ze zijn al sowieso 2-3 dagen pijnloos!
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2017 om 15:12Dat kan nog wel even duren. Blijf er in ieder geval vanaf…
ReagerenBishop4 maart 2017 om 17:46Nog één ding: Mijn ontlasting is vrij abnormaal! Het is geen diarree, maar zo, het komt uit als puree in kleine stukjes.. sorry voor het ongemak!Â
Heb ik hier PDS aan overgehouden? Was toch een zware buikgriep hoor! 2 weken lang, misschien 3! Ik snap dat mijn klieren opgezet zijn wel.. vond het gewoon raar dat ze overal waren opgezet want noemaal zwellen alleen de klieren in de buurt van de oorzaak.. en mijn zus had er maar 2-3 dagen last van de klachten en ik toch wel 2 weken ofzo.
Reageren