Zoeken Vraag het forum

Ontregelde/Verstoorde Darmflora

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bishop

Ik heb sinds begin januari last gehad van diarree met bloed, buikpijn, overgeven, buikrammelen, opgezette lymfeklieren en ik kreeg de diagnose buikgriep, ik kreeg pillen voorgeschreven maar die hielpen niet, dat waren diarreeremmers en maagzuurremmers. Ik ben ook bij spoed beland sinds ik het heel verdacht vond hoor..bloedprik was normaal. Ik ben dan 2 weken geleden terug gaan naar de HA en had me probiotica gegeven die heel veel hielpen, nu ik ben al 1 week en een half zonder die probiotica en het gaat vrij goed alleen nog opgezette lymfeklieren? Die ik al sinds het begin van de “buikgriep” heb..

Nu ik had een ontlastingsonderzoek afgegeven en het bleek dat het niks was, gewoon een ontregelde darmflora. Mijn zus heeft nu die zelfde klachten als mij gehad, en nu zijn die weg bij haar maar ze heeft ook opgezette klieren. Ik heb probiotica genomen, Enterol. Ik heb nergens last meer van, soms is mijn ontlasting wel wat abnormaal, nuja gewoon wat smurrie-achtig soms en soms een stevige keutel, maar opzich niks ergs. Maar die klieren zijn wel nog opgezet en ik vind het heel vervelend want eerst deden de klieren pijn nu niet meer? Sommige doen wel lichtjes pijn nu veel minder pijn. Ik voel ze ook minder in mijn hals alsof er paar weg zijn maar in mijn liezen voel ik er oppeens wat meer?

Bedankt alvast

85 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is niet zo raar hoor. Het kan best een tijdje duren voordat ze weer helemaal  weg zijn.

Reageren
    Bishop

door een ontregelde darmflora? zijn daardoor de klieren opgezet?????

Reageren
    John (moderator)

Nee, maar wel van de buikgriep, want dat is een virusinfectie

Reageren
    Bishop

nu, de dokter zei dat het een buikgriep was maar 3 weken erna ging ik naar de dokter (ik had wel geen klachten meer) en toen bleek het op een ontlastingsonderzoek niks alleen een ontregelde darmflora?

was het nu een buikgriep die wegging waardoor er op de ontlastingstest niks uitkwam? Off?

Reageren
    John (moderator)

Dat ontlastingsonderzoek zegt niets over de buikgriep. Alleen als het een bacteriële of parasitaire infectie is. Dus kan het heel goed een buikgriep zijn geweest

Reageren
    Bishop

Kan je aan dat onderzoek ook zien of het door een virus komt?

Reageren
    John (moderator)

Als er niet specifiek naar gekeken wordt, niet. Normaliter wordt er naar bacteriën en parasieten gekeken.

Reageren
    Anoniem

Dus het was gewoon een virusje? Een buikgriepje? Snap ik wel want de klachten zijn weg, maar mijn klieren zijn wel opgezwollen al 1 maand of 2 zelfs..

Reageren
    John (moderator)

Dat kan.

Reageren
    Bishop

wat betekent het dan dat mijn klieren oppeens geen pijn meer doen? Als ik ze raak doen ze geen pijn meer eerst wel, heel fel zelfs, nu niet meer! Wat betekent dat? Heb geen klachten meer.

Reageren
    John (moderator)

Dat is vooral een heel goed teken.  Dat betekend dus dat ze terug naar normaal gaan.

Reageren
    Bishop

Awhh, is goed. Gaat dat lang duren? Want ze zijn al sowieso 2-3 dagen pijnloos!

Reageren
    John (moderator)

Dat kan nog wel even duren. Blijf er in ieder geval vanaf…

Reageren
    Bishop

Nog één ding: Mijn ontlasting is vrij abnormaal! Het is geen diarree, maar zo, het komt uit als puree in kleine stukjes.. sorry voor het ongemak! 

Heb ik hier PDS aan overgehouden? Was toch een zware buikgriep hoor! 2 weken lang, misschien 3! Ik snap dat mijn klieren opgezet zijn wel.. vond het gewoon raar dat ze overal waren opgezet want noemaal zwellen alleen de klieren in de buurt van de oorzaak.. en mijn zus had er maar 2-3 dagen last van de klachten en ik toch wel 2 weken ofzo.

Reageren
Reageer op: Ontregelde/Verstoorde Darmflora
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.