- Janine29 mei 2018 om 19:06
Ongeveer 2 weken geleden heb ik last gekregen van mijn buik. Het zijn geen steken maar meer een zeurderig gevoel, ik ben toen naar de dokter geweest en die heeft me Buscopan (3x daags) en Macrogol (2x daags) meegekregen, echter blijven de klachten aanhouden. De dokter had gevoeld aan mijn buik en zei dat het vooral lag aan de dikke darm.
Ik heb een vrij opgeblazen buik, maar kan geen winden laten hoe graag ik dat zou willen. Stoelgang is ook wisselend (zelfs met bovenstaande medicatie !) soms ga ik 2x naar de wc en komen er wat keutels, maar windjes erbij gaat niet. Heb ook de opdracht gekregen om meer vezels te gaan eten, echter lijkt het mij dat het wel binnen paar dagen over moet zijn.
Ben 27 jaar, verder gezond, niet misselijk, goede eetlust.
Wat zouden de vervolg stappen kunnen zijn ?
4 reactiesReagerenJanine30 mei 2018 om 21:10?
ReagerenJohn (moderator)
30 mei 2018 om 21:16Als de klachten blijven aanhouden, terug naar de huisarts en een verwijzing vragen voor de MDL-arts
ReagerenCatootje31 mei 2018 om 07:27Vooral zorgen voor oplosbare vezels. Gebruik zelf Colon Clean. In middelen van de huisarts zitten niet zelden kunstmatige zoetstoffen. Verder ook zorgen voor gezonde vetten, voor een goede darmsmering. Brood, vooral in de ochtend gegeten, kan een opgeblazen buik geven.
Diverse vitaminen en mineralen kunnen ook helpen bij obstipatie, zoals magnesium en vitamine B. Bij de darmperistaltiek zijn bepaalde neurotransmitters betrokken, die je lichaam aanmaakt uit allerlei voedingsstoffen. Een tekort aan magnesium kan ook een opgeblazen buik geven. Verder kan eventueel medicijngebruik, inclusief de pil, voor klachten zorgen.
ReagerenCatootje31 mei 2018 om 07:29OOk zorgen voor lichaamsbeweging die het onderlichaam activeert, zoals wandelen, hardlopen en dansen. Bij fietsen heb je dat effect minder.
Reageren