- dvdns28 december 2016 om 18:07
Beste lezers,
Sinds een tijdje heb ik erg last van spanningsklachten. Deze klachten zijn te herleiden naar drukte op het werk en omstandigheden thuis dat het maakt dat het ontspannen er soms wel eens bij in schiet.
De spanning uit zich voornamelijk rond de maag/darm streek. Symptomen zijn kramp, maagpijn, misselijkheid en rusteloosheid. Nu heb ik enkele dagen hier last van en probeer te ontspannen en dat lukt me aardig. Terwijl ik dit berichtje type, gaat het goed met me. Dit kan echter zonder reden zomaar weer veranderen naar bovenstaande klachten. Erg vervelend dus.
Op momenten dat de spanning het hoogst is ben ik erg misselijk en ervaar dan ook maagpijn. Als ik ontspan, zoals nu, dan trekt dat meteen weg en merk ik dat mijn maag ook ontspant. Met andere woorden: ik voel dat m’n gestel weer opgang komt. Nu ben ik benieuwd of mensen zich hierin herkennen. Is het zo dat de maagklachten direct te herleiden zijn aan spanning en ontspanning? Of zou een bezoek aan de huisarts geen overbodige luxe zijn? Het lijkt me namelijk een behoorlijke aanslag op de maag en darmen.
De vraag heb ik misschien zelf ook wel beetje beantwoord maar ik gooi graag mijn ervaring in de groep. Het stelt me gerust en wellicht zijn er “lotgenoten” die dezelfde klachten zo ervaren die tips hebben om de klachten zoveel mogelijk te beperken.
Groet,
Daan