- Manon24 januari 2017 om 07:25
Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb al sinds mei 2016 last van verschillende erg vervelende klachten. In mei begon ik periodieke koortsaanvallen te krijgen, elke week werd ik vrijdag of zaterdag ziek en was daar in het begin dan 3 dagen ziek van. Later begonnen de aanvallen over het algemeen in te korten en één keer was ik er zelfs na een paar uur en een nachtje slapen vanaf. (Elke koortsaanval verliep exact hetzelfde, eerst heel erg rillen, daarna 40 graden koorts en daarna overgeven en dan hoofdpijn, misselijkheid, moeheid en geen eetlust.)
Verder heb ik sinds december 2015 last van hoesten en ademhalingsklachten. Hiervoor heb ik al antibiotica gehad, 3 verschillende puffers, een allergie-bloedtest en 3 longfunctieonderzoeken. Allemaal leverden ze niets op.
In de periode van mei-juni is mijn bloed meerdere keren getest; ik had geen lever- of nierproblemen, geen pfeiffer maar wat wel positief werd getest was Lyme. Helaas is Lyme zeer moeilijk vast te stellen in het bloed en de kans is dus groot dat de test onbetrouwbaar is. Toch kreeg ik een 10-daagse antibioticakuur en 4 maanden zijn toen de koortsaanvallen weggeweest. (Heb er toen in totaal 5 of 6 gehad.) Helaas zijn ze weer terug, ondertussen heb ik er alweer 5 gehad. Ik kan ze goed voelen aankomen nu, want het hoesten en het slijm in mijn luchtwegen wordt erger naar de aanval toe. De dag (of 2 dagen) ervoor kan ik zeer slecht ademen door al het (vastzittende en vies smakende) slijm en dan piep en rochel ik heel erg vanuit mijn longen. Heb al een afspraak met de jeugdarts staan voor 6 februari maar of daar wat uit gaat komen weet ik niet. Heeft iemand hetzelfde, of ideeen over wat het kan zijn?
Alvast bedankt!1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 januari 2017 om 09:34Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Â Maar eens even afwachten of er verdere onderzoeken gedaan gaan worden bij de jeugdarts.
Reageren